بررسی تاثیر آموزش همراه با بازی بر میزان یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه سوم ابتدایی شهرستان ملکشاهیبررسی تاثیر آموزش همراه با بازی بر میزان یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه سوم ابتدایی شهرستان ملکشاهی

بررسی تاثیر آموزش همراه با بازی بر میزان یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه سوم ابتدایی شهرستان ملکشاهیبررسی تاثیر آموزش همراه با بازی بر میزان یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه سوم ابتدایی شهرستان ملکشاهی

هدی قیطاسی1 علیرضا منصوری2 شهناز قیطاسی3

1) دانشجوی کارشناسی ارشد گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور،ایران
2) فرهنگی مشغول به خدمت در آموزش و پرورش استان ایلام،شهرستان ملک شاهی
3) فرهنگی مشغول به خدمت در آموزش و پرورش استان ایلام،شهرستان ملک شاهی

محل انتشار : اولین همایش بین المللی و دومین همایش ملی روان‌شناسی و دین(cpruma.ir)
چکیده :
یکی از روش های نوین تدریس استفاده از بازی است . در این روش ، یادگیری دانش آموزان با هر سطح فکری ، فرهنگی و تفاوت های فردی به میزان قابل ملاحظه ای افزایش می یابد. بدین ترتیب مطالبی که یاد می گیرند عمیق تر و پایدارتر خواهد بود زیرا دانش آموزان به طور فعالانه و با اشتیاق در امر یادگیری خودشان درگیر شده اند. هدف تحقیق حاضر بررسی میزان تاثیر اموزش از طریق بازی به دانش آموزان بر پیشرفت تحصیلی انها است .روش تحقیق شبه تجربی ، با اجرای پیش آزمون و پس آزمون برای دو گروه آزمایش و کنترل می باشد .جامعه آماری این تحقیق عبارت است از تمام دانش آموزان دختر پایه سوم ابتدایی شهرستان ملکشاهی که در سال تحصیلی 1401-1402 مشغول به تحصیل هستند. دو گروه 20 نفری به عنوان نمونه ، به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند .از آزمون پیشرفت تحصیلی به عنوان ابزار پژوهش استفاده شده است .نتایج پژوهش نشان داد که دانش آموزانی که مطالب درسی را به کمک بازی یاد می گرفتند به مراتب میزان یادگیری بیشتر و عمیق تری نسبت به دانش آموزانی داشتند که یادگیری شان بدون بازی بود .
کلمات کلیدی : آموزش همراه با بازی – سوم ابتدایی _ یادگیری – پیشرفت تحصیلی