بررسی عوامل اثرگذار در پذیرش بازاریابی دیجیتال بر عملکرد پایدار (مورد مطالعه: یکی از بانک های خصوصی شهر تهران)
بررسی عوامل اثرگذار در پذیرش بازاریابی دیجیتال بر عملکرد پایدار (مورد مطالعه: یکی از بانک های خصوصی شهر تهران)
اکرم مهدوی زاده اردستانی1
1) کارشناسی ارشد مدیریت بازرکانی
محل انتشار :
ششمین کنفرانس بین المللی پژوهش های کاربردی در علوم و مهندسی - آلمان(6carse.com)
چکیده :
امروزه رقابت بازار و محیط کسب و کار در حال حاضر به سرعت در حال تغییر است، بنابراین تمامی سازمان ها از جمله موسسات مالی بایستی درصدد اتخاذ و بهبود فناوری اطلاعات برای بهبود کسب و کار خود باشند. مطالعات مختلف پذیرش بازاریابی الکترونیکی، مشکلات سازمان ها در کشورهای در حال توسعه را برطرف کرده است، اما تعداد کمی از این مطالعات پیرامون صنعت بانکداری انجام شده است. با رشد سریع استفاده از پلت فرمهای دیجیتالی برای موفقیت و توسعه دستیابی به مشاغل یک کسبوکار، از اهمیت حیاتی برخوردار است که شرکتهای نوپا هنگام تصمیمگیری در مورد اتخاذ یک فناوری خاص، کاملاً از گزینهها آگاهی داشته باشند، بهمنظور آگاهي از مهمترین عواملي كه میتوانند در موردپذیرش فنّاوریها، بازاريابي ديجيتالي را بهصورت امنتر اتخاذ كنند، این مطالعه بهصورت مروری به بررسی عوامل موثر بر پذیرش بازاریابی دیجیتال در کسبوکارها پرداخته استاین مسئله شکاف بزرگی را در زمینه بازاریابی الکترونیکی و به طور خاص بازاریابی الکترونیکی در عرصه بانکداری نشان می دهد. لذا هدف این تحقیق، بررسی عوامل اثرگذار بر پیاده سازی بازاریابی الکترونیکی و تاثیر آن بر عملکرد پایدار در یکی از بانک های خصوصی شهر تهران میباشد. در این تحقیق، جامعه آماری شامل کارکنان یکی از بانک های خصوصی شهر تهران می باشد. با توجه به فرمول کوکران، تعداد 246 نفر به طور تصادفی به عنوان نمونهی آماری انتخاب شدند و میانگین پاسخهای آنها مورد بررسی قرار گرفت. به منظور جمع¬آوری داده¬ها از پرسش¬نامه با تأیید روایی به روش محتوایی و تحلیل عاملی و پایایی با محاسبهی ضریب آلفای کرونباخ استفاده گردید. تجزیه و تحلیل دادهها با از نرم افزار SPSS22 و Smart PLS3 انجام گردید. نتایج، حاکی از تایید تاثیر مثبت و معنی دار عوامل داخلی و خارجی بر عملکرد پایدار به واسطه پیاده سازی بازاریابی الکترونیک بود.
کلمات کلیدی :
عوامل داخلی
عوامل خارجی
بازاریابی دیجیتال
عملکرد پایدار