تأثیر رهبری کاریزماتیک استاد و استفاده از فناوری بر رضایت و عملکرد یادگیری دانشجویان با نقش تعدیل کننده خودکارآمدی

تأثیر رهبری کاریزماتیک استاد و استفاده از فناوری بر رضایت و عملکرد یادگیری دانشجویان با نقش تعدیل کننده خودکارآمدی

شهاب بهرامی1 امیر عبدالمحمدی2 فارس منصوری3 سعید خسروی نژاد4

1) گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران
2) دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران
3) دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران
4) دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران

محل انتشار : اولین همایش بین المللی و دومین همایش ملی مدیریت ورزشی با رویکرد سلامت سازمانی(cnsmuma.ir)
چکیده :
تحقیقات قبلی نشان داده است که کمیت و کیفیت تعامل استاد و دانشجو ممکن است مشارکت دانشجو را در درس‌های آنلاین افزایش دهد و مشارکت دانشجو ممکن است باعث افزایش یادگیری و رضایت دانشجویان شود. با این حال، اثربخشی چنین تعاملی ممکن است به ویژگی های رهبری مدرس و استفاده از فناوری بستگی داشته باشد. بنابراین، هدف از این مطالعه شناسایی رهبری کاریزماتیک و استفاده تکنولوژیکی استادان است که مشارکت دانشجویان و در نهایت یادگیری و رضایت دانشجویان را ممکن می‌سازد. یک نظرسنجی آنلاین برای به دست آوردن داده‌هایی از 659 دانشجوی آموزش عالی در دانشگاه ایلام استفاده شد که با استفاده از مدل‌سازی معادلات ساختاری مبتنی بر کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. رهبری کاریزماتیک استاد و استفاده از فناوری هر کدام به طور قابل توجهی با مشارکت دانشجو مرتبط است که عملکرد یادگیری و رضایت دانشجویان را پیش‌بینی می‌کند. علاوه بر این، مشخص شد که در گروه دانشجویی با خودکارآمدی پایین، رهبری کاریزماتیک استاد و استفاده از فناوری به طور قابل‌توجهی مشارکت رفتاری دانشجویان را بهبود می‌بخشد. یافته‌های این تحقیق بر اهمیت ویژگی‌های مدرس و یادگیرنده برای تعامل و نتایج مؤثر در درس‌های آنلاین تأکید دارد.
کلمات کلیدی : رهبری کاریزماتیک اساتید فناوری اساتید عملکرد یادگیری دانشجویان رضایت دانشجو.