اثر بازی های گروهی بر افزایش یادگیری کودکان کم توان ذهنی خفیف (پژوهش مروری)

اثر بازی های گروهی بر افزایش یادگیری کودکان کم توان ذهنی خفیف (پژوهش مروری)

نیلوفر مکاییلی1 هانیه برنجی زاده2

1) استاد گروه روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی
2) کارشناسی ارشد روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی دانشگاه محقق اردبیلی

محل انتشار : دومین همایش ملی روان‌شناسی بالینی کودک و نوجوان(cpcauma2.ir)
چکیده :
مقدمه: کودکان کم توان ذهنی نقص هایی در توانایی ذهنی، مثل استدلال، حل مسئله، برنامه ریزی، تفکر انتزاعی قضاوت، یادگیری دارند که منجر به کاهش عملکرد سازگارانه می شود. (گنجی،1394) روش: در این پژوهش به برسی و مرور اثر بازی های گروهی بر افزایش یادگیری کودکان کم توان ذهنی خفیف می پردازیم مطالب عنوان شده از مجلات و پایگاه ها و همایش های معتبر علمی داخلی و خارجی استخراج شده است از جمله ( SID، CIVILCA، Magian، ISC) این مطالعه مروری بر کلیه مقالات منتشر شده با استفاده از لغات کلیدی کودکان کم توان ذهنی ، بازی های گروهی، اختلالات یادگیری و این مقالات در فاصله زمانی 1372 تا 1398 مورد جستجو قرار گرفته است. که حاصل از این مقالات جستجو؛ 10 مقاله بدست آمده که در پیشینه پژوهشی ذکر شده است. نتایج: نتایج بدست آمده از پژوهش های متعدد حاکی از اثر معنادار بودن بازی های گروهی بر افزایش یادگیری کودکان کم توان ذهنی خفیف بوده است. بحث و نتیجه گیری: بازی های گروهی باعث بهبود روابط بین فردی و افزایش تمرکز شده؛ که خود این منجر به افزایش یادگیری در کودکان می شود.
کلمات کلیدی : کودکان کم توان ذهنی بازی های گروهی یادگیری