مدل مدیریت عملکرد برای صتعت هتلداری با رویکرد PLS

فائزه السادات میرفخرالدینی1

1) استادیار و عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری دانشگاه یزد

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی تحقیقات پیشرفته در مدیریت و علوم انسانی مونیخ، آلمان (huconf.com/2nd)
چکیده :
هر سازمانی ماموریت و هدف¬هایی دارد که برای دست¬یابی به آنها تاسیس شده است و وظایفی را بر عهده دارد تا رسیدن به اهداف را تضمین نماید. یکی از این وظایف اینست که عملکرد سازمان را در راستای اهداف و استراتژی¬های آن قرار دهند. برای این منظور مدل مدیریت عملکردی که شامل معیارها و مولفه¬های متناسب با شرایط سازمان باشد، مورد نیاز است. البته مدل¬های مختلف و متنوعی برای مدیریت عملکرد سازمانی از سوی اندیشمندان این حوزه ارائه گردیده است، که سازمان¬ها باید متناسب با ماموریت، ساختار و نوع سازمان خود، از آن استفاده کنند، لذا هتل¬ها نیز از این قاعده مستثنا نبوده و باید به دنبال مدلی متناسب با ویژگی¬های خاص خود باشند. با توجه به این موضوع در پژوهش حاضر ابتدا با بررسی مقالات، پژوهش¬ها، کتب و منابع گوناگون، معیارهایی برای مدیریت عملکرد سازمانی در صنعت هتل¬داری، استخراج و سپس این معیارها در اختیار خبرگان قرار گرفت تا از طریق روش دلفی فازی تایید و نهایی شوند. در ادامه جهت تقلیل معیارها از رویکرد برنامه¬ریزی ترجیحات فازی لگاریتمی استفاده شد تا وزن¬ و الویت¬ معیارها مشخص شود. در مرحله اخر معیارهای با الویت بالاتر برای ارائه مدل وارد فرایند دیمتل خاکستری شده و مدل مدیریت عملکرد سازمانی برای هتل¬ها ارائه شده است.
کلمات کلیدی : مدیریت عملکرد صنعت هتلداری LFPP دیمتل خاکستری.