تحلیل آماری باز برخورد دانش آموز ، دانشجو و مربیان ورزشی نسبت به روانشناسی ورزش

تحلیل آماری باز برخورد دانش آموز ، دانشجو و مربیان ورزشی نسبت به روانشناسی ورزش

پروانه پناهپوری1 آزاده کزنلو2

1) معاون پرورشی هنرستان کار ودانش فدک اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 شیراز
2) مدیر دبیرستان و کارشناس ارشد تربیت بدنی

محل انتشار : کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر در مهندسی، نوآوری و تکنولوژی - بلژیک(eitconf.com/1st)
چکیده :
این پژوهش به منظور مقایسه بازخورد ورزشکاران دانش آموز و دانشجو و مربیان نسبت به روان شناسی ورزش اجرا شد. 100 مربی، 100 ورزشکار دانشجو و 100 ورزشکار دانش آموز با روش نمونه گیری تصادفی و به نسبت مساوی از هر دو جنس انتخاب شدند. همه آزمودنیهای پرسشنامه بازخورد نسبت به روانشناسی ورزش مارتین و دیگران (1997) را تکمیل کردند. تحلیل نتایج با آزمون t و تحلیل واریانس یک راهه نشان داد که بازخورد مربیان و دانشجویان هردو جنس در مقایسه با دانش آموزان نسبت به روانشناسی ورزش مثبت تر بود و زنان و مردان با سابقه ورزشی کمتر بازخورد منفی تری نسبت به روانشناسی ورزشی داشتند. بر مبنای نتایج حاصل پیشنهادهای کاربردی ارائه شد.
کلمات کلیدی : روانشناسی روزشی مربی ورزشی فراگیر ورزشی