نقش مسئولیت اجتماعی نگرش برند و ترجیح برند در بانک های ملی شهر شیراز

نقش مسئولیت اجتماعی نگرش برند و ترجیح برند در بانک های ملی شهر شیراز

رعنا صفرپور1

1) کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی سازمانی، دانشگاه

محل انتشار : کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر در مهندسی، نوآوری و تکنولوژی - بلژیک(eitconf.com/1st)
چکیده :
مسئولیت اجتماعی یکی از موضوعات مهم و حیاتی در ارتباطات میان شرکتها و ذینفعان می باشد که در سالهای اخیر مورد توجه بسیاری از سازمانها قرار گرفته است. محیط به کانون توجه مصرف کنندگان تبدیل گشته و بسیاری از سازمان ها به دنبال اسـتفاده از این فرصت برای کسب مزیـت رقــابتی هســتند. این پژوهش در همین راستا با موضوع بررسی « نقش مسئولیت اجتماعی نگرش برند و ترجیح برند در بانک های ملی شهر شیراز » انجام شده است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش علی بود. دادهای مورد نیاز از طریق توزیع پرسشنامه جمع آوری گردید. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مدیران و کارکنان بانک های ملی شهر شیراز است که به واسطه نامحدود بودن آنها، با استناد بر فرمول کوهن 90 نفر از آنها برای پاسخ به سئوالات انتخاب شدند. در این پژوهش برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از روش های آماری توصیفی و استنباطی (استفاده از روش رگرسیون) بهره گرفته شده است که به کمک نرم افزار SPSS انجام و نتایج حاصله حاکی از این است که مسئولیت اجتماعی بر نگرش برند و ترجیح برند تأثیرمثبت و معناداری دارد.
کلمات کلیدی : مسئولیت اجتماعی تعهد اجتماعی نگرش برند ترجیح برند