تاثیر ویژگی رقابت و همدلی شناختی بر عملکرد شغلی با میانجی فروش انطباقی و تعدیلگر اعتماد بر شهود

تاثیر ویژگی رقابت و همدلی شناختی بر عملکرد شغلی با میانجی فروش انطباقی و تعدیلگر اعتماد بر شهود

اجمین غریبیان1 ناصر آزاد2

1) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار گرایش استراتژی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، ایران
2) استادیار مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، ایران

محل انتشار : نخستین کنفرانس ملی تحول گرایی در مدیریت (manconf.ir)
چکیده :
این پژوهش با هدف بررسی تاثیر ویژگی رقابت و همدلی شناختی بر عملکرد شغلی با میانجی فروش انطباقی و تعدیلگر اعتماد به شهود در صنعت پوشاک شهر تهران انجام گرفته است. این پژوهش کاربردی و از نوع توصیفی پیمایشی بوده که به روش نمونه گیری تصادفی تعداد 267 نفر از جامعه انتخاب شده اند.. تعداد پرسش ها 24 عدد است و بر اساس نتایج به دست آمده، توافق صاحب نظران برای همه 24 گویهی حاضر در پرسشنامه، همه گویه ها دارای روایی محتوایی می باشند. آلفای کرونباخ برای تمام متغیر‌ها مقدار بالای 0/7 می‌باشد در نتیجه ابزار از پایایی مناسب برخوردار است. تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از معادلات ساختاری به کمک نرم افزار AMOS صورت گرفته است. این پژوهش نشان داد که رقابت فروشنده ها با یکدیگر و همچنین با همدلی و اعتماد به احساسات اولیه و شهود خود می توانند تاثیر مثبت و معنا داری بر فروش انطباقی و همچنین عملکرد شغلی و افزایش بهره وری شغلی داشته باشند.
کلمات کلیدی : ویژگی رقابت همدلی شناختی فروش انطباقی اعتماد به شهود عملکرد شغلی