نقش شراکت مشتریان بر پویندگی مشتری و مهارت مشتری در شرکت توزیع نیروی برق اهواز

نقش شراکت مشتریان بر پویندگی مشتری و مهارت مشتری در شرکت توزیع نیروی برق اهواز

حکیم عبیات1

1) مسئول خدمات مشترکین و درآمد امور برق اهواز،خوزستان، ایران

محل انتشار : نخستین کنفرانس ملی تحول گرایی در مدیریت (manconf.ir)
چکیده :
هدف: هدف از این پژوهش بررسی تأثیر شراکت مشتریان بر پویندگی مشتری و مهارت مشتری(مورد مطالعه: شرکت برق اهواز)است. روش تحقیق: جامعه آماری این تحقیق استفاده کنندگان و مشترکین شرکت برق اهواز می باشند. تحقیق حاضر بر مبنای هدف، تحقیق از نوع کاربردی می باشد و از سوی دیگر نوع روش تحقیق که برای رسیدن به مقاصد تحقیق حاضر از آن استفاده شده است از نوع توصیفی-علی می باشد. در این راستا ضمن مرور بر ادبیات موضوع و استفاده از منابع کتابخانه ای، محقق از پرسشنامه استاندارد شده برای جمع آوری اطلاعات استفاده کرده است و پس از اطمینان از پایایی پرسشنامه توزیع آن و جمع آوری 384 پرسشنامه پرداخته شد. فرضیات این پژوهش با استفاده از روش معدلات ساختاری و با استفاده از نرم افزار اسمارت پی ال اس مورد آزمون قرار گرفتند. یافته های پژوهش: در پایان نتایج بر طبق آماره t که در خارج از بازه 96/1- تا 96/1 می باشد ، می توان گفت که تعهد مشتریان به یادگیری بر شراکت مشتریان و اهداف رفتاری تاثیر معناداری دارد همچنین اهداف رفتاری بر شراکت و پویندگی مشتریان موثر است. علاوه بر این شراکت مشتریان بر پویندگی مشتریان و در نهایت پویندگی مشتریان بر مهارت مشتریان تاثیر معناداری دارد.
کلمات کلیدی : شراکت مشتریان پویندگی مشتری مهارت مشتری شرکت برق اهواز