تحول در مدیریت نسل جدید کسب و کار و زندگی با ورود عصر دیجیتال و انقلاب صنعتی 4.0

تحول در مدیریت نسل جدید کسب و کار و زندگی با ورود عصر دیجیتال و انقلاب صنعتی 4.0

بابک زینتی1 دکتر مهدی اجلی2 نیما صابری‌فرد3

1) دانشجوی دکتری مدیریت صنعتی، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران
2) استادیار، گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه بوعلی‌سینا، همدان، ایران
3) دانشجوی دکتری مدیریت صنعتی و عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران

محل انتشار : نخستین کنفرانس ملی تحول گرایی در مدیریت (manconf.ir)
چکیده :
جهان پیرامون ما، همواره در حال تغییر و دگرگونی ا ست. می توان بیان نمود که، بزرگترین ثابت ع صر مدرن، تغییر میبا شد. با توجه به روند تکاملی و تاریخی انقالبهای صننتیتی اول، دوو و سننوو، هن اکتون در انقالبی تحت عتوان انقالب صننتیتی اهارو به سننر میبرین. دوره ای که دامته گسننتردهای از جمله؛ هوش م صتوعی، ایتترنت ا شیاء، رباتیکها، بالک این ها، فتاوری های نانو و غیره را در بر میگیرد. این تحوالت متجر به تغییر در ماهیت سازمانها، ک سب و کارها و حتی زندگی ب شر شده ا ست.در این شرایط یکی از دغدغه های ا صلی مدیران درک علل تغییر و تحول در تمامی حوزه ها، کتترل و هدایت تغییرات در جهت متاسننب اسننت. با توجه به اهمیت موضننو ، در این پهوهت تالش شننده تا با مروری الصننه برابیاد مختلف عصننر دیجیتال، انقالب صننتیتی اهارو و تغییر و تحوالتی که در این ع صر با آنها مواجه ه ستین، بیت از پیت مورد توجه قرار گیرد، لذا پس از بیان م سئله و ادبیات پهوهت، تحقیقاتی که در این حوزه صورت گرفته است، ارائه شده و در پایان پس از بحث و نتیجه گیری، پیشتهاداتی مطرح گردیده است.
کلمات کلیدی : تحول کسب و کار تحول دیجیتال انقلاب صنعتی چهارم صنعت 0.4.