بررسی و ارزیابی میزان تاثیر مهندسی ارزش بر مدیریت پروژه‌های نوسازی مدارس در شهرستان نیشابور به روش رگرسیون

بررسی و ارزیابی میزان تاثیر مهندسی ارزش بر مدیریت پروژه‌های نوسازی مدارس در شهرستان نیشابور به روش رگرسیون

سارا نصر آبادی1 امین هنربخش2

1) دانشجوی کارشناسی ارشد، مهندسی عمران – مدیریت ساخت، موسسه غیر انتفاعی سبحان نیشابور، ایران، com
2) استادیار، گروه مهندسی عمران، واحد نیشابور، دانشگاه آزاد اسلامی، نیشابور، ایران، com

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی معماری، عمران،شهرسازی،محیط زیست و افق های هنر اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب(2icacu.ir)
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر عملکرد مهندسی ارزش بر مدیریت پروژه‌های نوسازی مدارس نیشابور انجام شد. بر اساس جدول مورگان، تعداد حجم نمونه در جامعه آماري 200 نفری، 132 واحد نمونه، مورد نیاز است. ابزار گرد آوری داده‌ها دو پرسشنامه، پرسشنامه استاندارد ماورر و پوکتاس به عنوان عوامل کلیدی موفقیت در انجام مطالعات مهندسی‌ارزش با پایایی 9440/0 و پرسش‌نامه‌ استاندارد مدیریت پروژه‌های عمرانی انریکو و همکاران (2005) با پایایی9421/0 که همه این پرسشنامه‌ها به وسیله ضریب آلفای کرونباخ پایایی تائید شد همچنین به منظور تائید روایی به لحاظ اینکه پرسشنامه‌های فوق استاندارد بود روایی صوری انجام شد. به منظور تائید روایی صوری پرسشنامه‌های فوق به نظر استاد راهنما و خبرگان رسید و از نظر روایی صوری نیز تائید شد. به منظور کنترل فرض نرمال بودن از آزمون کلوموگروف اسمیرنف استفاده شد که مورد تائید واقع گردید. همچنین روش تجزیه و تحلیل داده‌ها رگرسیون استفاده گردید و در نهایت نتایج زیر به دست آمد در فرضیه پژوهش مشخص شد بین مهندسی ارزش و مدیریت پروژه‌های نوسازی مدارس شهرستان نیشابور به میزان 3/19 درصدرابطه مثبت و معناداری وجود داشت و تائید شد.
کلمات کلیدی : مهندسی ارزش مدیریت پروژه‌های نوسازی مدارس شهرستان نیشابور رگرسیون