تعیین میزان افزایش عملکرد مدیریت پروژههای نوسازی مدارس نیشابور با استفاده از مدیریت ریسک
تعیین میزان افزایش عملکرد مدیریت پروژههای نوسازی مدارس نیشابور با استفاده از مدیریت ریسک
سارا نصر آبادی1 امین هنربخش2
1) دانشجوی کارشناسی ارشد، مهندسی عمران – مدیریت ساخت، موسسه غیر انتفاعی سبحان نیشابور، ایران، com
2) استادیار، گروه مهندسی عمران، واحد نیشابور، دانشگاه آزاد اسلامی، نیشابور، ایران، com
محل انتشار :
دومین کنفرانس بین المللی معماری، عمران،شهرسازی،محیط زیست و افق های هنر اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب(2icacu.ir)
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف ارزیابی تاثیر مدیریت ریسک بر مدیریت پروژههای نوسازی مدارس شهرستان نیشابور انجام شد. بر اساس جدول مورگان، تعداد حجم نمونه در جامعه آماري 200 نفری، 132 واحد نمونه، مورد نیاز است. ابزار گرد آوری دادهها دو پرسشنامه پرسشنامه استانداردمدیریت ریسک مدل Pmbok با پایایی 9285/0، پرسشنامه استاندارد مدیریت پروژههای عمرانی انریکو و همکاران (2005) با پایایی9421/0 که همه این پرسشنامهها به وسیله ضریب آلفای کرونباخ پایایی تائید شد همچنین به منظور تائید روایی به لحاظ اینکه پرسشنامههای فوق استاندارد بود روایی صوری انجام شد. به منظور تائید روایی صوری پرسشنامههای فوق به نظر استاد راهنما و خبرگان رسید و از نظر روایی صوری نیز تائید شد. به منظور کنترل فرض نرمال بودن از آزمون کلوموگروف اسمیرنف استفاده شد که مورد تائید واقع گردید. همچنین روش تجزیه و تحلیل دادهها رگرسیون استفاده گردید و در نهایت نتایج زیر به دست آمد در فرضیه پژوهش مشخص شد بین مدیریتریسک و مدیریت پروژههای نوسازی مدارس شهرستان نیشابور به میزان 9/22 درصد رابطه مثبت و معناداری وجود داشت و تائید شد.
کلمات کلیدی :
مدیریت ریسک
مدیریت پروژه
نوسازی مدارس
شهرستان نیشابور.