بررسی میزان رضایتمندی از خدمات شهرداری در حوزه معماری و توسعه شهری پایدار
بررسی میزان رضایتمندی از خدمات شهرداری در حوزه معماری و توسعه شهری پایدار
علی اکبر محبی1 پریسا مشک سار2 غلامرضا علی زاده3
1) دانشجوی کارشناسی ارشد، برنامه ریزی شهری، موسسه آموزش عالی آپادانا، شیراز، ایران
2) استاد یار، گروه شهرسازی، موسسه آموزش عالی آپادانا، شیراز، ایران
3) دانشجوی دکتری، مهندسی عمران- مهندسی زلزله، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد، نجف آباد، اصفهان
محل انتشار :
هشتمین کنگره سالانه بین المللی عمران، معماری و توسعه شهری(8icsau.ir)
چکیده :
با توجه به تحقیقات انجامشده میزان رضایت مردم از خدمات ارائهشده توسط دستههای اجرایی بهعنوان یکی از شاخصهای اصلی سنجش رشد و کارامدی نظام اداری و اجرایی هر کشوری تلقی میشود، این مقوله امری ضروری به نظر میرسد. امروزه با گسترش شدید و پیچیده فناوری، ساختارها و دستورالعملها در عرصههای مدیریت شهری پیچیدهتر شده و نیاز به ارزیابی و واکاوی بیشتری دارند. شهرداری بهعنوان یک نهاد مدنی ارائهدهنده خدمات شهری به شهروندان زمانی دارای عملکرد موفق خواهند بود که بتوانند زمینهای را فراهم کنند که شهروندان از آنها حداکثر رضایت را داشته باشند و با رفاه و آسایش و امنیت به زندگی خود ادامه بدهند. با توجه به توقعات و انتظارات روزافزون و بهحق شهروندان، بهعنوان مهمترین مشتریان شهرداریها، این سازمان در جهت خدمت به شهروندان با چالشهایی مواجه است لذا باید به دنبال راههای مناسب برای خدمترسانی بهتر باشد که این امر تنها با بررسی عوامل مؤثر بر رضایتمندی شهروندان امکانپذیر خواهد بود.
کلمات کلیدی :
معماری پایدار
توسعه شهری
شهروندان
شهرداری