بررسی و تبیین ارتباطات بصری به عنوان ابزار اصلی افزایش تعامل رسانه های اجتماعی

بررسی و تبیین ارتباطات بصری به عنوان ابزار اصلی افزایش تعامل رسانه های اجتماعی

سارا بلندگرای1

1) دانشجوی کارشناسی ارشد گرافیک گرایش ارتباط تصویری موسسه آموزش عالی آپادانا

محل انتشار : هفتمین کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم و مهندسی و چهارمین کنگره بین المللی عمران، معماری و شهرسازی آسیا(7icrsie.com)
چکیده :
با انتشار نوآوری‌های فناوری در عکاسی دیجیتال و انتشار آنلاین، رشد خواسته‌های زیبایی‌شناختی باعث حرکت بی‌سابقه‌ای در ارتباطات بصری با استفاده از رسانه‌های مختلف در دو دهه گذشته شده است. در عصر حاضر از رسانه های اجتماعی، ارتباطات بصری به عنوان یک عنصر کلیدی در ارتباطات تجاری و عمومی در نظر گرفته می شود. رسانه های اجتماعی با ویژگی های تعاملی خود میلیون ها نفر را برای پیوستن به سایت های شبکه های اجتماعی (SNS) برای ارتباط با دیگران جذب کرده است. کاربران رسانه های اجتماعی به شدت به محتوای بصری برای برقراری ارتباط متکی هستند. این کار را می توان با گفتن داستان، سرگرم کردن دوستانشان یا با به اشتراک گذاشتن احساساتشان با دیگران انجام داد. ارتباط بصری را می توان به عنوان یکی از ابزارهای اصلی برای افزایش تعامل رسانه های اجتماعی، خوانندگان و حتی فروش در نظر گرفت. عباراتی مانند محتوای بصری پادشاه است یا وب بصری کلمات کلیدی قدرتمندی در وبلاگ ها، مقالات و کاغذهای سفید حرفه ای هستند و محتوای بصری را به عنوان یک ضرورت و نه یک گزینه تبلیغ می کنند. که از طریق ارتباطات بصری در رسانه‌های اجتماعی ارسال می‌شوند بسیار قدردانی می‌شوند. اما با جدیت تمام، تصاویر بصری دارای قدرت زیادی هستند، به خصوص برای برندهای موجود در رسانه‌های اجتماعی، زیرا عناصر بصری به بازاریابان اجازه می‌دهند تا ارتباطات عمیق‌تری با مشتریان ایجاد کنند، زیرا مقدار بیشتری وجود دارد. از اطلاعاتی که در رسانه های اجتماعی موجود است، کاربران ترجیح می دهند از بسیاری از مطالب صرف نظر کنند تا زمانی که آنها را جذاب تر بدانند و متقاعد شوند که برای آنها مفید است. بصری با کیفیت بالا، دید در SNS را تضمین می کند، زیرا چشم نواز است و ایده را به سرعت منتقل می کند.
کلمات کلیدی : فناوری در عکاسی ارتباطات بصری گرافیک