بازاریابی وتجارت در متاورس

روح الله ارجمند نيا1 مهدی شرفی2

1) کارشناسی‌ارشد نرم افزارکامپیوتر‌، گروه مهندسی کامپیوتر ، دانشگاه فنی و حرفه ای، تهران، ایران
2) کارشناسی‌ارشد نرم افزارکامپیوتر‌، گروه مهندسی کامپیوتر ، دانشگاه فنی و حرفه ای، تهران، ایران

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی پژوهش ها و دستاوردهای نو در علوم، مهندسی و فناوری های نوین(setbconf.com/2nd)
چکیده :
متاورس دنیای مجازی وصف‌ناپذیری با شگفتی‌های غیرمنتظره و هیجان‌انگیز که با بهره‌مندی از فناوری‌های واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی که ترکیبی از این دو فناوری محسوب می‌شود دنیای مجازی سه‌بعدی و زندگی مجازی را به معنای واقعی کلمه تجربه کنند متاورس یک شبکه گسترده از جهان‌های سه بعدی و شبیه‌سازی‌های دائمی و بی‌درنگ است که از تداوم هویت، اشیاء، تاریخ، پرداخت‌ها و حقوق پشتیبانی می‌کند و می‌تواند به طور همزمان توسط تعداد بسیار نامحدودی از کاربران، هر کدام با یک فرد، تجربه شود. متاورس ترکیبی از چندین عنصر فناوری، که در آن کاربران در یک جهان دیجیتال «زندگی می‌کنند». ». دنیایی برای کاربران خلق می‌شود که کاربران در آن می‌توانند ملک بخرند، بازی کنند و با نسخه‌ای مجازی از سایر افراد که آواتار نام دارند بدون هیچ گونه محدودیت و مشکلی ارتباط و تعامل برقرار کنند و از حضور در کنار آن‌ها لذت ببرند.متاورس یک فناوری انقلابی محسوب می‌شودوهمچنین متاورس یک بلاک چین نسل دوم است که بستری را برای دارایی‌های دیجیتال و همچنین قراردادهای هوشمند فراهم می‌کند. با استفاده از نرم‌افزار منبع باز ساخته شده است که هر کسی می‌تواند از آن برای ایجاد متاورس خود یا استفاده از موارد موجود استفاده کند
کلمات کلیدی : متاورس AR VR NFT دیجیتال مارکتینگ ارز دیجیتال