مدلسازی بازاریابی کارآفرینانه و نقش آن بر عملکرد غیرتجاری(مورد مطالعه: واحدهای فناورانه دانشگاه محقق اردبیلی)

مدلسازی بازاریابی کارآفرینانه و نقش آن بر عملکرد غیرتجاری(مورد مطالعه: واحدهای فناورانه دانشگاه محقق اردبیلی)

سعید صحت1 زهرا پور امینی2 مجید یحیوی قاسم قشلاقی3

1) عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی،تهران،ایران
2) دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی گرایش رفتارسازمانی ومنابع انسانی،دانشگاه علامه طباطبایی،تهران،ایران
3) کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی،گرایش مدیریت استراتژیک،دانشگاه محقق اردبیلی،اردبیل،ایران

محل انتشار : اولین همایش ملی کارآفرینی با رویکرد تولیدات داخلی(nceuma.ir)
چکیده :
امروزه اهمیت فعالیت هاي کارآفرینانه در بهبود عملکرد و موفقیت شرکتها بر کسی پوشیده نبوده و در بسیاري از پژوهش ها، بر اثر مستقیم و معنی دار گرایش بازاریابی کارآفرینانه بر عملکرد تأکید شده است. از این رو هدف اين تحقيق مدلسازی بازاریابی کارآفرینانه و نقش آن بر عملکرد غیرتجاری در واحدهای فناورانه دانشگاه محقق اردبیلی است. روش تحقیق در این پژوهش از بعد ماهیتی، کاربردی و از جهت روش، توصیفی-همبستگی است. برای روایی پرسشنامه از روایی محتوا و برای پایایی از آلفای کرونباخ، که نتایج آن برای پرسشنامه 97/0 درصد محاسبه گردید و برای تحلیل داده از روش مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج تجزیه و تحلیل نشان داد بین ابعاد بازاریابی کارآفرینانه و عملکرد غیرتجاری رابطه مثبت وجود دارد. از بین ابعاد بازاریابی کارآفرینانه بعد ایجاد ارزش با ضریب مسیر 89/0 بیشترین تاثیر را بر عملکرد غیرتجاری داشته و بعد مدیریت ریسک با ضریب مسیر 59/0 کمترین تاثیر را بر عملکرد غیرتجاری دارد.
کلمات کلیدی : بازاریابی کارآفرینانه عملکرد غیرتجاری و واحدهای فناورانه دانشگاه محقق اردبیلی