تحقیق تجربی در ورد دانش ضمنی در حوزه صنعتی با مدل های مختلف سازمانی

تحقیق تجربی در ورد دانش ضمنی در حوزه صنعتی با مدل های مختلف سازمانی

محمدمهران جافری1

1) کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آبادان

محل انتشار : اولین همایش ملی کارآفرینی با رویکرد تولیدات داخلی(nceuma.ir)
چکیده :
این مقاله بررسی ادبیات یادگیری سازمانی در اتحادهای پروژه محور بین سازمانی را با تمرکز بر فرآیندهای سیستمی به اشتراک گذاری دانش، برون سازی و درونی سازی ذاتی در مدل SECI که توسط Nonaka و Takeuchi در سال 1995 پیشنهاد شده است، تشریح می¬کند. مدل SECI فرآیندی را پیشنهاد می‌کند که از طریق آن سازمان‌ها دانش خود را در داخل و خارج از سازمان خود با هدف پالایش و افزودن ارزش به انبار دانش موجود در سازمان، مارپیچ می‌کنند. سهم جدید این مقاله کاربرد مدل SECI برای پروژه‌های چند سازمانی است. اغلب اشاره شده است که در حالی که ادبیات غنی در مورد مدیریت پروژه و تا حدی شرکت های مبتنی بر پروژه وجود دارد، ادبیاتی در مورد چگونگی جمع¬آوری و استفاده مجدد دانش پروژه محور توسط شرکت¬های مشارکت کننده کمتر رایج است .
کلمات کلیدی : واژگان کلیدی : مدل SECI مدیریت دانش مبتنی بر پروژه اتحادها تلاش‌های چند سازمانی