رویکرد تلفیقی؛ چه، چرا و چگونه؟؛ مبنای تحول آموزش الکترونیکی نوین

رویکرد تلفیقی؛ چه، چرا و چگونه؟؛ مبنای تحول آموزش الکترونیکی نوین

محمد زارع1

1) دکتری تکنولوژی آموزشی

محل انتشار : سومین همایش ملی مدرسه آینده(fschuma3.ir)
چکیده :
یادگیری الکترونیکی موجب تسهیل دسترسی یادگیرندگان مختلف در مکان و زمان دلخواه به آموزش شده است؛ این شیوه ارائه آموزش برای موسسات مختلف بر مبنای نظریه‌های مختلف رفتارگرایی، شناخت‌گرایی و سازنده‌گرایی طراحی شده است. این در حالی است که به نظر می‌رسد طراحی تک نظریه‌ای امروزه پاسخگوی نیازهای آموزش نیست. هدف از پژوهش حاضر بررسی رویکرد تلفیقی جهت ارائه آموزش الکترونیکی در آموزش عصر امروز است. پژوهش حاضر مروری و با تکنیک کتابخانه‌ای انجام شد. رویکرد تلفیقی به عنوان رویکردی یکپارچه و فرازبانی مشترک از نظریه‌های مختلف یادگیری رفتارگرایی، شناخت‌گرایی، سازنده‌گرایی و ارتباط‌گرایی قابلیت پاسخگویی به نیازهای آموزش عصر حاضر را دارد. این رویکرد که نیازمند پژوهش بیشتر و روشن‌سازی ابعاد آن است، می‌تواند مورد توجه طراحان دوره‌های الکترونیکی واقع شود.
کلمات کلیدی : واژگان كليدي: نظریه‌های یادگیری رویکرد تلفیقی آموزش الکترونیکی نوین