گذری بر بیش فعالی و درمان آن

سحر سهرابی1

1) معلم رسمی آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان، واحد کرمانشاه، ایران،

محل انتشار : اولین کنگره ملی مطالعات علوم اعصاب و روان‌شناسی(cnps.ir)
چکیده :
چکیده اختلال نقص توجه و بیش فعالی شایع ترین اختلال روانپزشکی تشخیص داده شده در کلینیک های سرپایی روانپزشکی در کودکان دبستانی است. علی رغم مطالعات گسترده ای که در این رابطه صورت گرفته است و طرح های درمانی موثری که برای این منظور تدوین شده است، افرادی که با این دسته از کودکان سر و کار دارند شناخت دقیق از ویژگی های این اختلال در کودکان ندارند و حتی نگرش های نادرستی نسبت به آن دارند. پژوهش حاضر به روش مروری تدوین شده است و هدف از آن، آشنایی هرچه بیشتر با انواع بیش فعالی و راهکار های درمانی آن است. همچنین یافته ها ضرورت آگاهی پیدا کردن، با انواع بیش فعالی، راه های تشخیص آن و شیوه های درمان آن را نشان دادند.
کلمات کلیدی : بیش فعالی انواع شیوع درمان راهکار