بررسی مروری حکمتِ سیال (وحدت وجودی) در جهان با دیدگاهی منطبق بر جامعه های مصر، چین و هند باستان و شناخت پیوند هایی نسبی با ایرانِ معاصر

بررسی مروری حکمتِ سیال (وحدت وجودی) در جهان با دیدگاهی منطبق بر جامعه های مصر، چین و هند باستان و شناخت پیوند هایی نسبی با ایرانِ معاصر

(نویسنده مسئول) رهام امیرپور امرائی1 محمد عارف2 پژمان دادخواه3 عطیه جوهری4 مهتاب نوروزیان5

1) دانشجوی کارشناسی ارشدِ پژوهش هنر، دانشگاه آزادِ تهران، واحد مرکزی
2) دانشیار و عضو هیئت علمی گروه نمایش دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی -
3) استادیار موسسه آموزش عالی اقبال لاهوری مشهد
4) دانشجوی کارشناسی؛ رشته ی ارتباط تصویری دانشکده فنی حرفه ای دختران مائده گرگان -
5) دانشجوی کارشناسی ارشد پژوهش هنر، دانشگاه آزادِ تهران، واحد مرکزی -

محل انتشار : دومین کنگره بین المللی مهندسی عمران ، معماری ، مصالح ساختمانی و محیط زیست(caucong.com/2nd)
چکیده :
چکیده : بیان مسئله : یکی از نکات کلیدی در راستایِ امور پژوهشی بخصوص شاخه های مربوط به هنر، سطحی نگری هایی افراطی در مقالاتِ مروری بوده که به مراتب سبب شده این شاخه از تحقیق؛ عمدتاً ذبون گردد، لیکن ما در این پژوهش قصد داریم تا با روشن سازی هایی؛ توان اصلیِ این شیوه در عمل را به آن؛ مجدداً قدری بازگردانده و بیفزاییم و سخن از ناشنیده ها یا کمتر شنیده هایی کنیم که ممکن است باز هم به دامِ فراموشی اُفتد که تکرار چند باره اش میتواند به بحران فرهنگیِ بدی مبدل گردد. هدف : علاوه بر این سخن، در باب تمدن و اسطوره نیز نیم رخصتی داشته و همواره دیدگاهی نیمه تطبیقی میان حکمت (و هنر) ایران، چین، مصر و هند نیز مد نظر داریم. روش تحقیق : در این مقاله ما از هر دو نوعِ داده های میدانی و کتابخانه ای در کاربستِ پروژه بهره بردیم و رویکردی توصیفی-تحلیلی داریم که امیدواریم کیفی هم باشد! جمع بندی : در پایان چشم اندازی نیک داریم تا جامعه شناسی در هنرِ کشور ما ایران از جامعیت بیشتری برخوردار گشته و همواره ما بدونِ پشتوانه در بیان و بیانگری (خلاقیت) هنرِمان جاری نباشد که بسی قابل توجه مینماید. امید که مفید واقع گردد.. کلیدواژه : حکمت، ایران، چین، هند، مصر، جامعه شناسی، روح هنر.
کلمات کلیدی : حکمت ایران چین هند مصر جامعه شناسی روح هنر