مبانی طراحی نشانه های شهری نمونه ی موردی راسته بازار شانزه لیزه تهران

مبانی طراحی نشانه های شهری نمونه ی موردی راسته بازار شانزه لیزه تهران

حدیث امیری1

1) دانشجوی کارشناسی ارشد طراحی شهری دانشگاه بین المللی امام رضا

محل انتشار : دومین کنگره بین المللی مهندسی عمران ، معماری ، مصالح ساختمانی و محیط زیست(caucong.com/2nd)
چکیده :
نشانه ها: به عوامل مختلفی وابسته است و درانتخاب گردشگران بسیار دارای اهمیت است . سهولت مسیریابی گردشگران وجستجوی اطلاعات در محیط در شکلگیری تصویر مثبت از مقاصد تأثیرگذاراست . یکی از عوامل موثر بر فرآیند مسیریابی نشانه های شهری هستند و از آنجایی که میزان آشنایی گردشگران مختلف با محیط تفاوت دارد، لذا نشانه ها در رفتارمسیریابی افراد موثر است . این پژوهش با هدف به تحلیل نقش نشانههای شهری در رفتار انتخاب مسیر افراد با میزان آشنایی متفاوت با محیط میپردازد . روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و به لحاظ ماهیت پیمایشی است . برای گردآوری اطلاعات از بازدید میدانی، تکنیک نقشه های شناختی استفاده شده است .این در حالی است که گردشگران آشنا بیشتر آشنایی تجربه، آشنایی نزدیکی، آشنایی خودارزیابی و آشنایی انتظار دارند . تعددنشانه ها و قابلیت رؤیتپذیری از فواصل دور برای آنها اهمیت دارد و افراد آشنا در فواصل دورتری نیاز به دنبالکردن نشانه ها دارند .
کلمات کلیدی : مبانی نظری طراحی شهری نشانه های شهری گردشگران شهر