اثر پذیری هنردرمانی با تعلیق ذهنی بر مثبت اندیشی در کودکان

اثر پذیری هنردرمانی با تعلیق ذهنی بر مثبت اندیشی در کودکان

مریم حاجیلو1 علی راد2 سبا سادات سید دراجی3

1) دکترای تخصصی مشاوره خانواده، واحد خوی، خانه روانشناسان و مشاوران، خوی، ایران.(نویسنده مسئول).
2) دانشجوی کارشناس ارشد مشاوره شغلی، واحد خوی، خانه روانشناسان و مشاوران، خوی، ایران.
3) کارشناس علوم تربیتی، واحد خوی، خانه روانشناسان و مشاوران، خوی، ایران.

محل انتشار : ششمین کنفرانس ملی روانشناسی (علم زندگی)(lifeconf.ir)
چکیده :
تعداد زیادی از کودکان در معرض شدید آسیب های آینده هستند که این آسیب ها شامل مشکل های رفتاری، فشارهای روانی یا عاطفی که نیازمند کمک هستند. هدف از این پژوهش اثر پذیری هنردرمانی با تعلیق ذهنی بر مثبت اندیشی در کودکان بود. این پژوهش کاملا کاربردی و از نوع همبستگی که به صورت نیمه تجربی صورت گرفت. جامعه این پژوهش 10نفر بود که به صورت دردسترس و بالحاظ نمودن ملاک های ورودی به پژوهش انتخاب شدند. ملاک های ورودی به این پژوهش شامل سن 7 تا 10سال، نداشتن سابقه بستری روانی داشتن سلامت کامل دست ورزی، بهره هوشی 90-109باشد (باتوجه به پرونده تحصیلی دانش آموز) بودند. کودکان مراجعه کننده به خانه روانشناسان و مشاوران شهرستان خوی در 10 جلسه یک ساعته، یک بار درهفته با استفاده از هنر درمانی مورد آموزش قرار گرفتند. یافته ها نشان داد تاثیر پروتکل آموزشی میانگین حدود 2برابر بر روی اعضا مورد مطالعه تاثیر داشته است.
کلمات کلیدی : هنردرمانی تعلیق ذهنی ذهن آگاهی مثبت اندیشی.