بررسی برخی ویژگی های دانش آموزان تیزهوش به منظور شناسایی بهتر این دانش آموزان

بررسی برخی ویژگی های دانش آموزان تیزهوش به منظور شناسایی بهتر این دانش آموزان

مسعود نوروزی1 الهام خاجوی قره میرشاملو2 فاطمه چیتساز3 مرضیه زارع4

1) آموزگار عشایر استان فارس در مقطع ابتدایی
2) آموزگار منطقه کوهمره در مقطع ابتدایی
3) آموزگار شهرستان زرقان در مقطع ابتدایی
4) آموزگار شهرستان خرامه در مقطع ابتدایی

محل انتشار : ششمین کنفرانس ملی روانشناسی (علم زندگی)(lifeconf.ir)
چکیده :
اینجانب آموزگار مقطع ابتدایی با تعدادی از همکاران پس از مطالعه ی مقالات گوناگون در رابطه با دانش آموزان تیز هوش تصمیم گرفتیم مقاله ای به روش کتابخانه ای با هدف معرفی برخی ویژگی های روانی و رفتاری دانش آموزان تیزهوش به منظور شناسایی بهتر این دانش آموزان توسط معلم های خود خصوصا در مقطع ابتدایی به رشته تحریر در آوریم با شناسایی به موقع ظرفیت ها و استعداد های این دانش آموزان بتوان به پرورش استعداد های آنان کمک کرد در حد امکان استعداد ها و توانایی ها به مسیر درست هدایت شود که این خدمتی بسیار ارزشمند به دانش آموز و کشور عزیزمان ایران محسوب می شود .
کلمات کلیدی : دانش آموز نیزهوش ویژگی های روانی و رفتاری پرورش استعداد ها