بررسی ارتباط یادگیری ترکیبی با اشتیاق تحصیلی و سازگاری تحصیلی دانش آموزان شهرستان خوی
بررسی ارتباط یادگیری ترکیبی با اشتیاق تحصیلی و سازگاری تحصیلی دانش آموزان شهرستان خوی
سکینه نشاطی1
1) کارشناسی ارشد رشته روانشناسی کودکان- دانشگاه ازاد اسلامی واحد ارومیه
محل انتشار :
ششمین کنفرانس ملی روانشناسی (علم زندگی)(lifeconf.ir)
چکیده :
چکیده
هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی ارتباط یادگیری ترکیبی با اشتیاق تحصیلی و سازگاری تحصیلی دانش آموزان شهرستان خوی می¬باشد. مطالعه حاضر به لحاظ هدف، کاربردی، از نظر نوع داده¬ ها، کمی و از نظر روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه پژوهش حاضر را کلیه دانش آموزان شهرستان خوی است. جامعه آماری تحقیق حاضر دانش آموزان شهرستان خوی در سالتحصیلی 1399-1398 به تعداد2871 نفر است که حجم نمونه به وسیله فرمول کوکران 339 بدست آمد و روش نمونه گیری تصادفی طبقه¬ای استفاده شده است. ابزار گردآوری اطلاعات به صورت کتابخانه و میدانی می¬باشد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون همبستگی r پیرسون شده است. نتایج تحقیق نشان داد که یادگیری ترکیبی با اشتیاق تحصیلی و سازگاری تحصیلی دانش آموزان شهرستان خوی ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد.
کلید واژه¬ها: یادگیری ترکیبی، اشتیاق تحصیلی، سازگاری تحصیلی.
کلمات کلیدی :
کلید واژه¬ها: یادگیری ترکیبی
اشتیاق تحصیلی
سازگاری تحصیلی.