روان‌شناسی تربیتی و جایگاه آن در آموزش و پرورش

سیده فاطمه موسوی سراجاری1 زیبا پورعاشور بیجارپس2

1) کارشناسی راهنمایی و مشاوره-
2) کارشناس‌ارشد فقه و مبانی

محل انتشار : ششمین کنفرانس ملی روانشناسی (علم زندگی)(lifeconf.ir)
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف بررسی روان‌شناسی تربیتی و جایگاه آن درآموزش و پرورش بیان شده است. این پژوهش‌ از نظر نوع هدف، كاربردي و به‌لحاظ روش اجرا از نوع «تحقيقات توصيفي- تحليلي» بوده و روش گردآوری اطّلاعات نیز به صورت کتابخانه‌ای است. یافته‌های پژوهش بیانگرآن است جهت تحقق اهداف تربیتی و آموزشی مستلزم نهادی به نام آموزش و پرورش هستیم. فرآیند یاددهی و یادگیری امری چالش برانگیز است و جریان تدریس بدون آشنایی معلم با اصول و نظریه‌های نوین یادگیری کارآمد نخواهد بود؛ در این راستا ‎روان‌شناسی تربیتی ازمهمترین سرمایه‌های علمی برای تدریس، یادگیری و تربیت محسوب می‌شود.
کلمات کلیدی : کلمات کلیدی: تربیت روان‌شناسی تربیتی آموزش و پرورش .