مقايسه كاركرد هاي اجرائي كودكان ADHDبا كودكان عادي شهر شيراز

مقايسه كاركرد هاي اجرائي كودكان ADHDبا كودكان عادي شهر شيراز

مرضيه كريمي1

1) دانشجوي كارشناسي ارشد

محل انتشار : ششمین کنفرانس ملی روانشناسی (علم زندگی)(lifeconf.ir)
چکیده :
چکيده هدف : پژوهش حاضر با هدف مقایسه کارکردهای اجرائی کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی و عدم تمرکز با کودکان عادی شهر شیراز انجام گرفت. طرح پژوهش حاضر از نوع توصیفی و علی مقایسه ای و جامعه ی آماری این پژوهش کلیه کودکان 6 تا 16 سال شهر شیراز بودند. روش: جامعه آماری اين پژوهش شامل40 نفر از کودکان 6 تا 16 سال مراجعه کننده به کلینیک روانشناسی در شهر شیراز بود. ابزار اندازه گيري پژوهش آزمون وکسلر بود. داده های حاصل بعد از جمع آوري با نرم افزار spss 20 مورد تجزيه و تحليل در 2 سطح توصيفي و استنباطی قرار گرفت. یافته ها : نتایج حاصل از آزمون تحلیل واریانس نشان داد که بین حافظه فعال دو گروه کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی و عدم تمرکز با کودکان عادی تفاوت معناداری وجود دارد و گروه کودکان عادی نمرات بالاتری را نسبت به گروه بیش فعال کسب کردند. نتیجه گیری : در آزمون وکسلر کودکان عادی نمرات بالاتری نسبت به کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی و عدم تمرکز کسب کردند ودر نتیجه بین آنها تفاوت معناداری وجود دارد. کلید واژه: کارکردهای اجرائی، کودکان ADHD ، کودکان عادی
کلمات کلیدی : کلید واژه: کارکردهای اجرائی کودکان ADHD کودکان عادی