طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش آموزان؛ چالش ها و راهکارهای رفع آن

طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش آموزان؛ چالش ها و راهکارهای رفع آن

بهمن شریفی1 راضیه امانزاده سید2 الهه گرگانی3

1) دکترای تخصصی مدیریت آموزشی، آموزش و پرورش شهرستان آق قلا، ایران،
2) کارشناس آموزش و پرورش ابتدایی، دانشگاه آزاد اسلامی مرکز آق قلا، آق قلا، ایران
3) کارشناس آموزش و پرورش ابتدایی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان، گرگان، ایران

محل انتشار : ششمین کنفرانس ملی روانشناسی (علم زندگی)(lifeconf.ir)
چکیده :
هدف پژوهش حاضر شناسایی ابعاد و مولفه های طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش آموزان، چالش های پیش رو راهکارهای رفع آن، بود. رویکرد پژوهش حاضر کیفی بود. مشارکت کنندگان در این مطالعه 30 نفر از خبرگان نظام هدایت تحصیلی بودند. مشارکت کنندگان به شیوه نمونه گیری هدفمند و با روش گلوله برفی تا مرز اشباع نظری انتخاب شدند. داده ها از طریق مصاحبه نیمه ساخت یافته و از روش مقایسه مداوم اشتراوس و کوربین گردآوری شدند. برای دستیابی به روایی از چک کردن به وسیله مشارکت کنندگان و برای تعیین پایایی، از راهبرد تائید همکاران پژوهشی استفاده شد.
کلمات کلیدی : طرح شهاب دوره ابتدایی آموزش و پرورش دانش آموزان استعدادیابی