بررسی روش های تعامل در کلاس درسی با رویکردی بر بازی های آموزشی
بررسی روش های تعامل در کلاس درسی با رویکردی بر بازی های آموزشی
سید جواد هاشمی اردکانی1 شهربان دریانورد2 فاطمه صادقی فارسی3
1) استادیار گروه روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، ایران
2) دانشجوی کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی
3) دانشجوی کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی
محل انتشار :
ششمین کنفرانس ملی روانشناسی (علم زندگی)(lifeconf.ir)
چکیده :
افزایش تعداد محیط های آموزشی تازگی ندارد. با این حال، این محیطها به گونهای تکامل یافتهاند که برای خواستههای نسل جدید دانشآموزان مناسب شوند. نگرانی نسل جدید فقط به محتوایی که توسط این محیط ها ارائه می شود نیست. دانشآموزان با روشهای مختلف تعاملی که این محیطها ارائه میکنند برانگیخته میشوند. فنآوریهای جدید اطلاعات و ارتباطات، محققان را وادار به کشف این موضوع کرده است که چگونه میتوان این فناوریهای جدید را در فعالیتهای یادگیری معرفی کرد. استفاده از فناوریهای جدید، محیطهای یادگیری هوشمند را که از فعالیتهای دانشآموز پشتیبانی میکنند، تقویت کرده است. محیط یادگیری راه های مختلفی برای تعامل با منابع خود فراهم کرده است. در میان انواع مختلف حرکات، حرکات دست برای اهداف یادگیری در زمینههای مختلف، به عنوان مثال، برای تعامل با کتابهای داستان ، و برای یادگیری نت موسیقی مورد بررسی قرار گرفتهاند. سایر آثار تجربیاتی را با استفاده از تعامل لمس و اشاره در زمینه یادگیری سی تی ارائه می دهند. با این حال، در مورد نحوه تعامل کودکان با حرکات دست در زمینه بازی های آموزشی تحقیقات کمی انجام شده است. ما در این مقاله به بررسی روش های تعامل در کلاس درس با رویکردی بر بازی های آموزشی پرداخته ایم.
کلمات کلیدی :
تعامل درسی
کلاس آموزشی
شیوه های نوین تدریس
بازی آموزشی