بررسی تاثیر بازی های رایانه ای ملی بر ارتقای خودباوری دانش آموزان

بررسی تاثیر بازی های رایانه ای ملی بر ارتقای خودباوری دانش آموزان

نسرین نوریان1 بهرنگ اسماعیلی شاد2

1) کارشناسی ارشد گروه علوم تربیتی، واحد بجنورد، دانشگاه آزاد اسلامی، بجنورد، ایران
2) استادیار گروه علوم تربیتی، واحد بجنورد، دانشگاه آزاد اسلامی، بجنورد، ایران

محل انتشار : ششمین کنفرانس ملی روانشناسی (علم زندگی)(lifeconf.ir)
چکیده :
پژوهش با هدف بررسی تاثیر بازی های رایانه ای ملی بر ارتقای خودباوری دانش آموزان متوسطه دوم شهر بجنورد در سال تحصیلی 1401-1400انجام گرفت. در این پژوهش از روش شبه آزمایشی استفاده شد. جامعه پژوهش 40 نفر از دانش آموزان متوسطه بود که به صورت تصادفی 20 نفر آنها در گروه آزمایش و 20 نفر در گروه کنترل قرار گرفتند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه خود باوری فرزیان پور و همکاران (1391) استفاده شد. پایایی پرسشنامه 85/0 به دست آمد. داده¬ها با استفاده از نرم افزار 22spss تحلیل شد. نتایج حاصل از از تحلیل کواریانس چند متغیره در رابطه با فرضیه های پژوهش نشان داد بین دانش آموزان در دو گروه آزمایش و کنترل، در نمرات مربوط به مؤلفه های خود باوری در پس¬آزمون تفاوت معناداری وجود دارد. بر این اساس می توان گفت استفاده از بازی های رایانه ای ملی بر افزایش خود باوری دانش آموزان مؤثر بوده است.
کلمات کلیدی : بازی رایانه ای ملی خودباوری دانش آموز.