شناسایی و رتبه بندی عوامل سوق دهنده کتابخوانی و مطالعه آزاد در میان دانشجویان

شناسایی و رتبه بندی عوامل سوق دهنده کتابخوانی و مطالعه آزاد در میان دانشجویان

وحیده دریکوند1 غلامرضا اصلانی2

1) مسئول
2) استاد راهنما

محل انتشار : ششمین کنفرانس ملی روانشناسی (علم زندگی)(lifeconf.ir)
چکیده :
تحقیق حاضر به لحاظ هدف از نوع کاربردی و از حیث گردآوری داده ها از نوع توصیفیی^ پیمایشی است . چامعه آماری عبارت است از کلیه ذانشجویان دانشگاه آزاد اسلامیواحد اندیمشک .در این پژوهش حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان برابر با ۲۶۰ نفر تبيين شده .روش نمونه گیری سهمیه ای بود . ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بود . ر‌وایی ابزار اندازگیری با استفاده از روایی صوری وبا مراجعه به آرا تخصصی اساتید و متخصصان این حوزه به دست امد‌‌ برای اندازگیری پایایی ابزارهای جمع آوری داده ها از ضریب آلفای کرنباخ استفاده شد . ضریب پایایی به دست آمده ۸۸۰٪ محاسبه شد . به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات ،از آزمون t تک نمونه ای و آزمون فریدمن استفاده شد .نتايج پژوهش حاکی از شناسایی و رتبه بندی ۲۹ شاخص سوق دهنده است .
کلمات کلیدی : مطالعه دانشجویان سوق دهنده های کتابخوانی مطالعه آزاد