مطالعه ای بر رویکرد آسیب شناسانه به تربیت دینی دانش آموزان

مطالعه ای بر رویکرد آسیب شناسانه به تربیت دینی دانش آموزان

پروانه مهرجو1 امیدعلی خسروی2 اسمعیل جعفری3

1) استادیار و عضو هیئت علمی گروه علوم تربیتی دانشگاه تهران
2) دانشجوی کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه دانشگاه پیام نور تهران
3) دانشجوی کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه دانشگاه پیام نور تهران

محل انتشار : دومین کنفرانس ملی آسیب های اجتماعی و روانی با تاکید بر علوم رفتاری(psysconf.ir)
چکیده :
درابتدایی این مقاله به موضوع رویکردآسیب شناسانه تربیت دینی دانش اموزان پرداخته شده است.هدف اصلی این پژوهش بررسی رویکردهای آسیب شناسانه وآفاتی است که به اصل وباورهای دینی زیان می رساند.مهمترین مسئله ای است که امروزه دانش اموزان باآن روبرو هستند.که سبب سردرگمی دانش اموزان وزمینه انحراف وآسیب های دینی آنان رافراهم می کند.دستیابی به بهترین جامعه وشناخت اصول ومبانی آن،ازاساسی ترین اهداف شریعت وتلاش انسان های صالح درمیدان اندیشه وعمل است.لذادراین مقالهرویکردهای آسیب شناسانه که ازنظردینی دانش اموزان راتهدید می کند.موردبرسی قرار گرفته است.وهمچنین ونتایج حاصل نشان داده است که عوامل متعددی درآسیب های دینی دانش اموزان موثر است.که بامطالعه وموردبررسی قراردادن نهج البلاغه واموزه های تربیتی امامان ومعصومان می توان درسهای زیادی گرفت وهمچنین راهکارهای راجهت ارفع آسیبهای دینی آرائه نموده ایم.این پژوهش باروش توصیفی ،تحلیلی صورت گرفته است.
کلمات کلیدی : تربیت متربی آسیب شناسی تربیت دینی