بررسی عوامل موثر آموزش درس ورزش در مدارس ایران

بررسی عوامل موثر آموزش درس ورزش در مدارس ایران

محمدمحمدی1 گیتی نجفی توه خشکه2

1) عضو هیات علمی ، گروه علوم ورزشی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ملایر
2) دبیر تربیت بدنی، هنرستان دختران تربیت بدنی اختر مدنی، اداره آموزش و پرورش شهرستان ملایر، اداره کل آموزش و پرورش استان همدان

محل انتشار : اولین همایش ملی علوم ورزشی با رویکرد ورزش های همگانی(fcrss2022.ir)
چکیده :
چكيده هدف از این پژوهش بررسی عوامل موثر آموزش درس ورزش در مدارس ایران بود. درس ورزش از شرایط خاصی در بین برنامه های آموزشی مدارس برخوردار است، چرا که ارتقاء کیفی این درس و دستیابی به اهداف عالی آن به عوامل مختلفی بستگی دارد. در این پژوهش جهت جستجوی مقالات مرتبط به واژگان درس ورزش، آموزش ورزش، مدارس ایران، از پایگاههای اطلاعاتی Google Scholar، PubMed، Scopus استفاده شد. با توجه به نتایج پژوهش¬های انجام شده اینگونه نتیجه می¬گیریم که زیرساخت فیزیکی، نیروی انسانی متخصص، محتوا و اهداف آموزشی، مشکلات کمبود ساعات درس ورزش، تجربه معلمان ورزش، شیوه تدریس و نحوه صحیح ارزشیابی در خصوص عوامل تأثیرگذار در کیفیت بخشی آموزش درس ورزش در مدارس ایران می¬تواند موثر باشد.
کلمات کلیدی : عوامل موثر درس ورزش مدارس ایران