سنتزپژوهی پیامدهای ویروس کرونا در آموزش‌و‌پروش

نادر حیدری رضی آباد1 شهرام نورزاده2 مهسا بهرامی‌نژاد3

1) دانشجوی کارشناسی ارشد رشته تحقیقات آموزشی، دانشگاه سراسری محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
2) دانشجوی دکتری تخصصی رشته روانشناسی سلامت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، کرج، ایران
3) دانشجوی کارشناسی رشته آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان بنت‌الهدی صدر اردبیل، اردبیل، ایران

محل انتشار : دومین همایش ملی روان درمانی ایران(incpuma2.ir)
چکیده :
هدف از این تحقیق سنتزپژوهی پیامدهای ویروس کرونا در آموزش‌و‌پروش است. پژوهش حاضر سنتزپژوهی یا فراتحلیل کیفی است که از نظر ماهیت کیفی، از نظر هدف بنیادی و از نظر نوع تحلیل ثانویه بود. جستجوی سابقه پژوهشی با استفاده از پایگاه‌های داده‌های الکترونیکی زیر شامل پایگاه اطلاعات علمی (SID)، پرتال جامع علوم انسانی، پایگاه مجلات تخصصی نور، pubmed، web of science، google scholar و sciencedirect انجام شد. نتایج این تحقیق نشان داد که پیامدهای ویروس کرونا در آموزش‌وپرورش را می‌توان در 3 حیطه اولیا، دانش‌آموزان و خود درون سازمان تقسیم‌بندی کرد. در بخش اولیا و دانش‌آموزان پیامدها به 2 دسته پیامدهای روان‌شناختی و اجتماعی دسته‌بندی شدند و در بخش درون‌سازمانی هم پیامدها در 2 بخش پیامد‌های سازمانی و پیامدهای مربوط به معلمان تفسیر شدند.
کلمات کلیدی : پیامد‌های ویروس کرونا پیامدهای مربوط به اولیا پیامدهای مربوط به دانش‌آموزان پیامدهای درون‌سازمانی