پیش¬بینی مشکلات برونی¬سازی کودکان دبستانی بر اساس ظرفیت تأملی والدینی مادران
پیش¬بینی مشکلات برونی¬سازی کودکان دبستانی بر اساس ظرفیت تأملی والدینی مادران
نگین مدح خوان1 دکتر محمدجواد اصغری ابراهیم¬آباد2 دکنر مجید معینی¬زاده3
1) دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی گرایش عمومی، دانشگاه فردوسی مشهد
2) دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد
3) دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد
محل انتشار :
دومین همایش ملی روان درمانی ایران(incpuma2.ir)
چکیده :
ویژگی¬های روانشناختی مادران تأثیرات مهمی بر شیوه والدگری مادران و سلامت روان فرزندان بخصوص در دوره دبستان می¬گذارد، از جمله این ویژگی¬ها می¬توان به ظرفیت تأملی اشاره کرد. در این پژوهش قصد داریم تأثیر ظرفیت تأملی مادران را بر مشکلات برونی¬سازی کودکان آن¬ها بررسی کنیم. جامعه آماری این پژوهش همه مادران دارای فرزند دبستانی و ساکن مشهد هستند که به صورت نمونه¬گیری در دسترس انتخاب شدند و پرسشنامه¬ها به صورت حضوری و مجازی در اختیار آن¬ها قرار گرفت. نتایج با استفاده از آزمون¬های آماری همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی گام به گام آزمون شدند و یافته¬ها حاکی از آن هستند که ظرفیت تأملی مادران بر مشکلات برونی¬سازی کودکان دبستانی اثرگذار است.
کلمات کلیدی :
ظرفیت تأملی والدینی
مشکلات برونی¬سازی
کودکان دبستانی