پیش بینی اهمالکاری تحصیلی بر اساس گرایش به اعتیاد به اینترنت و رفتار پر خطر نوجوانان دختر
پیش بینی اهمالکاری تحصیلی بر اساس گرایش به اعتیاد به اینترنت و رفتار پر خطر نوجوانان دختر
مریم رئیس شهرکی1
1) دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی دانشگاه آزاد خوراسگان اصفهان،ایران
محل انتشار :
دومین همایش ملی روان درمانی ایران(incpuma2.ir)
چکیده :
هدف از انجام این پژوهش به منظور پیش بینی اهمالکاری تحصیلی بر اساس گرایش به اعتیاد به اینترنت و رفتار پر خطر نوجوانان دختر بوده است. روش پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش، توصیفی از نوع همبستگی میباشد. حجم نمونه با استفاده از فرمول فیدل و تاباکنیک (2007) 130 نفر انتخاب شدند. نمونه گیری به روش در دسترس انجام شد و برای انجام گردآوری نمونهی تحقیق، پژوهشگر پرسش نامه های مورد نیاز را به صورت آنلاین طراحی کرده و لینک آن را در شبکه های اجتماعی (گروه های تلگرام، واتسپ، اینستاگرام و ایتا) قرار داد تا نوجوانان دختر ساکن شهر اصفهان که تمایل به شرکت در این پژوهش را داشتند به سوالات پژوهش پاسخ دادند. در این پژوهش از پرسشنامه های اهمالکاری تحصیلی سولومون و راث بولوم، اعتیاد به اینترنت کیمبرلی یانگ و رفتار پر خطر زاده محمدی و همکارانش استفاده شد. پس از جمع آوری داده ها، از روش همبستگی و تحلیل رگرسیون همزمان استفاده شد که بین اهمالکاری تحصیلی با اعتیاد به اینترنت و رفتار پر خطر رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین اعتیاد به اینترنت و رفتار پر خطر قادر به پیش بینی اهمالکاری تحصیلی میباشد.
کلیدواژه: اهمالکاری تحصیلی، اعتیاد به اینترنت، رفتار پر خطر
کلمات کلیدی :
کلیدواژه: اهمالکاری تحصیلی
اعتیاد به اینترنت
رفتار پر خطر