بررسی خطاهای نوشتاری فارسی آموزان ترک زبان ترکیه در مقطع کارشناسی

بررسی خطاهای نوشتاری فارسی آموزان ترک زبان ترکیه در مقطع کارشناسی

سید محمد رضی نژاد1 شادی دل‌دارفرد2

1) دکتری زبانشناسی و معاون پژوهشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی
2) دانشجوی کارشناسی ارشد رشته آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان دانشگاه محقق اردبیلی

محل انتشار : دومین همایش ملی نگارش و ویرایش زبان فارسی (farsiuma2.ir)
چکیده :
هدف این پژوهش ارزیابی خطاهای نوشتاری فارسیآموزان ترک زبان ترکیه، با توجه به روش تحلیل خطا، درصد توزیع خطا و ارائه پیشنهادهای مناسب برای آموزش زبان فارسی به عنوان یک زبان خارجی مطابق با دادههای بدست آمده و غلظت خطا است. در این تحقیق، دادهها مطابق با مدل پویشی توصیفی با استفاده از تکنیک تحلیل محتوا که یکی از روشهای تحقیق کیفی است، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در راستای این نتایج کمی به‌دست‌آمده از تحقیق، راهکارهایی برای به حداقل رساندن خطاهای نوشتاری زبان‌آموزان ترک ترکیه که زبان فارسی را به عنوان زبان خارجی یاد می‌گیرند، ارائه شد.
کلمات کلیدی : فارسی‌آموزان غیر فارسی زبان خطاهای نوشتاری