بررسی خطاهای نحوی فارسی آموزان ترک زبان ترکیه در مقطع کارشناسی

بررسی خطاهای نحوی فارسی آموزان ترک زبان ترکیه در مقطع کارشناسی

محمد رضی نژاد1 شکیبا دل‌دارفرد2

1) دکتری زبانشناسی و معاون پژوهشی دانشکده ادبیات دانشگاه محقق اردبیلی
2) دانشجوی کارشناسی ارشد

محل انتشار : دومین همایش ملی نگارش و ویرایش زبان فارسی (farsiuma2.ir)
چکیده :
هدف از این پژوهش بررسی خطاهای نحوی فارسی آموزان ترک زبان ترکیه که زبان فارسی را به عنوان زبان خارجی یاد میگیرند باتوجه به روش تحلیل خطا، پیشنهاداتی هم برای آموزش زبان فارسی به عنوان یک زبان خارجی در راستای دادهها آورده شده است. دادهها مطابق با مدل پویشی توصیفی با استفاده از تکنیک تحلیل محتوا که یکی از روشهای تحقیق کیفی است، مورد تجزیه وتحلیل قرارگرفت.
کلمات کلیدی : آموزش زبان فارسی به ترک زبانان ترکیه تحلیل خطا خطاهای نحوی.