اثربخشی اجرای طرح خوانا در افزایش مهارت های زبان آموزی

اثربخشی اجرای طرح خوانا در افزایش مهارت های زبان آموزی

بهمن شریفی1 مارال ارازلی2 میثم ارازلی3

1) دکترای تخصصی مدیرت آموزشی، آموزش و پرورش شهرستان آق قلا،
2) دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان، گرگان،
3) دانشجوی کارشناسی، گروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان واحد برادران گرگان، گرگان،

محل انتشار : کنفرانس بین المللی پژوهش های کاربردی در علوم انسانی، اقتصاد، مدیریت و حسابداری(icrhema.com/1st)
چکیده :
هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر اجرای طرح خوانا در افزایش مهارت های زبان آموزی کودکان بود. رویکرد پژوهش حاضر کمی بود. طرح پژوهشی نیمه آزمایشی بر اساس پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود که به همین منظور 20 نفر از دانش آموزان پایه اول ابتدایی مدارس آق قلا به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و با گمارش تصادفی در دو گروه کنترل وآزمایش جای داده شدند. شرکت کنندگان در این پژوهش در دو مرحله پیش از آموزش و پس از آموزش های مرتبط با طرح خوانا، در زمینه مهارت های چهارگانه زبان آموزشی شامل شنیدن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج پژوهش نشان داد که اجرای طرح خوانا موجب افزایش مهارت های چهاگانه زبان آموزی در کودکان خواهد شد.
کلمات کلیدی : طرح خوانا مهارت های زبان آموزی دانش آموزان ابتدایی