تأثیر پرورش و آماده سازی آموزگاران پژوهشگر در ارتقاء کیفیت آموزشی دانش آموزان ابتدایی شهرستان ارومیه

تأثیر پرورش و آماده سازی آموزگاران پژوهشگر در ارتقاء کیفیت آموزشی دانش آموزان ابتدایی شهرستان ارومیه

آرش اسماعیل صورمان آبادی1 یوسف اردشیری2 مهناز یوشعی3 هدی دغاغله4 جلال شیخ آقایی5

1) دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی،دانشگاه فرهنگیان،پردیس شهید رجایی ارومیه
2) دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی،دانشگاه فرهنگیان،پردیس شهید رجایی ارومیه
3) کارشناسی منابع طبیعی،دانشگاه پیام نور ارومیه
4) دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی،دانشگاه فرهنگیان،پردیس فاطمه الزهرا اهواز
5) دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی،دانشگاه فرهنگیان،پردیس شهید رجایی ارومیه

محل انتشار : کنفرانس بین المللی پژوهش های کاربردی در علوم انسانی، اقتصاد، مدیریت و حسابداری(icrhema.com/1st)
چکیده :
آموزش و پرورش از مهم ترین نهادهای اجتماعی می باشد. در واقع، کیفیت فعالیت سایر نهادهای اجتماعی تا اندازه زیادی به چگونگی عملکرد آموزش و پرورش بستگی دارد. توانمند سازی منابع انسانی کلید توسعه و پیشرفت سازمان های آموزشی در مواجهه با تغییرات جهانی است. از معلم به عنوان مهم ترین عامل تغییر در آموزش و پرورش یادشده است. روش تحقیق این پژوهش، توصیفی و غیر آزمایشی می باشد. هدف کلی مقوله، بررسی نقش آماده سازی آموزگاران پژوهنده در پیشرفت تحصیلی فراگیران است. اهداف جزئی هم در دو حیطه، بررسی تاثیر دوره های ضمن خدمت در آمادگی هر چه بیشتر آموزگاران و تاثیر گذراندن دوره های ضمن خدمت توسط آموزگاران بر میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مد نظر قرار گرفته شده است. از نظر نمونه گیری، مقاله چند مرحله ای می باشد. در نهایت بر اساس یافته های بدست آمده از پژوهش، تاثیر تشکیل کلاس های ضمن خدمت برای معلمین در تمامی مقاطع تحصیلی بسیار مهم و حیاتی است و نقش بسزایی در ایجاد انگیزه و یادگیری مطالب درسی توسط آنان به فراگیران می گردد.
کلمات کلیدی : پژوهشگر آموزگار مقطع ابتدایی پرورش کیفیت آموزشی فراگیران