نقشه ی راه رشد بنگاه های اقتصادی

علیرضا افراسیابی1

1) دانشجوی کارشناسی ارشد اقتصاد نظری، دانشگاه علامه طباطبایی،ایران-

محل انتشار : کنفرانس بین المللی پژوهش های کاربردی در علوم انسانی، اقتصاد، مدیریت و حسابداری(icrhema.com/1st)
چکیده :
سال ها است ، حمایت از بخش خصوصی ، دغدغه ذهنی نخبگان ، تیتر رسانه ها و شعار انتخاباتی سیاست مداران است. اما شیوه ی حمایت از بخش خصوصی مورد بحث است. آیا همه ی بنگاه های خصوصی نیاز به حمایت دارند ؟ کدام بنگاه ها در اولویت حمایت دولت قرار دارند ؟ حمایت از بنگاه ها باید چگونه باشد ؟ آیا بخش خصوصی میتواند به هر حوزه ای ورود کند و توقع حمایت داشته باشد ؟ آیا خصوصی سازی شرکت های دولتی ، به نفع صنعت و مردم است ؟ به این سوالات در کنار ده ها سوال دیگر ، باید پاسخ داد ، تا بشود به یک نقشه ی راه جامع و کم نقص رسید. دراین مقاله از دو نگاه اقتصاد و مدیریت استراتژیک به موضوع نگاه شده است و با عیب یابی از وضع موجود ، نقشه ی راهی برای تقویت بخش خصوصی ارائه خواهد شد.
کلمات کلیدی : خصوصی سازی رانت های پنج گانه مزیت نسبی