نقش انگیزه در یادگیری

علیرضا قنبرزاده شاهخالی1 امیرمحمد میرزایی2 حسین نجفی آذر3 اسماعیل علیاری4 امیرحسین زندلی5 پویان داداشی گوکه6 مهدی رحیمی7

1) دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس امام علی(ع) رشت، ایران-
2) دانشجوی کارشناسی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان پردیس امام علی (ع)
3) دانشجوی کارشناسی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان پردیس امام علی (ع) ،ایران،گیلان،
4) دانشجوی کارشناسی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان پردیس امام علی (ع)
5) دانشجوی کارشناسی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان پردیس امام علی (ع)
6) دانشجوی کارشناسی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان پردیس امام علی (ع) ،ایران،گیلان،
7) دانشجوی کارشناسی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان پردیس امام علی (ع) ،ایران،گیلان،

محل انتشار : کنفرانس بین المللی پژوهش های کاربردی در علوم انسانی، اقتصاد، مدیریت و حسابداری(icrhema.com/1st)
چکیده :
انگیزش با یادگیری ارتباط تنگاتنگی دارد و می تواند همانند یک نیرو در ایجاد یادگیری موثر باشد. در میان عوامل متعدد تاثیرگذار بر تثبیت یادگیری یادگیرندگان، انگیزش نقش برجسته ای را ایفا می نماید. بدون انگیزش، یادگیری ممکن نیست و جایی که یادگیری نباشد تدریسی وجود ندارد. دانش آموزان با انگیزه به یادگیری اشتیاق داشته و سختکوش هستند. دانش آموزان در درس هایی موفقیت بیشتری کسب می کنند که نسبت به آن موضوعات انگیزش بیشتری دارند . یکی از وظایف اصلی مدرسان ایجاد انگیزه لازم برای یادگیری در دانشجویان به منظور افزایش میزان آگاهی، دانش و مهارتهای تکنیکی و همچنین آشنا ساختن آنها با علوم پیشرفته و روشهای نوین مراقبتی است.
کلمات کلیدی : انگیزه یادگیری آموزش محیط های آموزشی .