بررسی تاثیر نگرش به کارآفرینی و یادگیری سازمانی بر رضایت مشتریان با نقش میانجی ظرفیت بازاریابی در مدیریت زنجیره تامین در شرکت هیمالیا

بررسی تاثیر نگرش به کارآفرینی و یادگیری سازمانی بر رضایت مشتریان با نقش میانجی ظرفیت بازاریابی در مدیریت زنجیره تامین در شرکت هیمالیا

سحر قاسمی نژاد رائینی1

1) کارشناس ارشد MBA گرایش استراتژی دانشگاه پیام نور

محل انتشار : کنفرانس بین المللی پژوهش های کاربردی در علوم انسانی، اقتصاد، مدیریت و حسابداری(icrhema.com/1st)
چکیده :
بررسی‌ها نشان داده است که صنایع کوچک و متوسط از چهار راه مجرای کارآفرینی، نوآوری و تغییر فناوری پویایی صنعت و درنهایت ایجاد فرصت های شغلی و افزایش درآمد براقتصاد جهانی تاثیر گذارند. دستیابی به آرمان های توسعه پایدار در کشور که جایگاه شایسته ای در اقتصاد جهانی برای اقتصاد کشور فراهم می کند و همین طور حل مشکلات فعلی جامعه و دولت فقط با اجرای راهبرد توسعه کارافرینی امکان پذیر است. در تحقیق حاضر به بررسی تاثیر نگرش به کارآفرینی و یادگیری سازمانی بر رضایت مشتریان با نقش میانجی ظرفیت بازاریابی در مدیریت زنجیره تامین در شرکت هیمالیا پرداخته شده است. تحقیق حاضر از نظر هدف،کاربردي واز منظر روش، توصیفی-پیمایشی می باشد. تعداد نمونه، 201 نفر از کليه کارکنان دفتر مرکزی هیمالیا در تهران که به صورت تصادفی ساده و براساس فرمول کوکران انتخاب شد که با استفاده از آزمون کولموگروف اسمیرنوف، تحلیل عاملی و معادلات ساختاری لیزرل و آزمون سوبل به بررسی تاثیر بین فرضیه ها پرداخته شد. نتایج تحقیقات نشان می دهد که میانگین تمامی متغیرها بزرگتر از حد وسط طیف لیکرت است. مقدار آماره t از مقدار بحرانی 1/96 بزرگتر است. به استناد هریک از این یافته‌های آماری با اطمینان 95% میتوان گفت: تمامی فرضیه ها به اثبات رسید.
کلمات کلیدی : نگرش به کارآفرینی , یادگیری سازمانی , رضایت مشتریان , ظرفیت بازاریابی در مدیریت زنجیره تامین , شرکت هیمالیا