تأثیرات و اثربخشی تدریس معکوس بر یادگیری دانش آموزان

تأثیرات و اثربخشی تدریس معکوس بر یادگیری دانش آموزان

حمید رستمی1

1) دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان امام محمد باقر(ع)، بجنورد، ایران _

محل انتشار : کنفرانس بین المللی پژوهش های کاربردی در علوم انسانی، اقتصاد، مدیریت و حسابداری(icrhema.com/1st)
چکیده :
با پیشرفت در عرصه های مختلف و اهمیت زیاد آموزش و پرورش، نیازمند تغییر در آموزش سنتی و بکارگیری روش های جدید هستیم. روش تدريس يادگيري معكوس ميتواند راه حلي براي چنين تغييرات آموزشي جهت بهتر شدن کیفیت آموزشی باشد. روش تدريس معكوس رويكردي تلفيقي است كه دانش آموزان را در دو محيط داخل و خارج از كلاس هدف قرار ميدهد. معلم قبل از كلاس فيلم ها و مواد آموزشي و ساير محتواي درسي كه از قبل آماده نموده را در اختيار دانش آموزان قرار ميدهد تا آنها قبل از كلاس با درس جديد آشنا شده و با استفاده از منابع ارائه شده آن را فرا بگيرند. يادگيري و آموزش در خانه انجام ميشود اما تكاليف و رفع اشكال در كلاس درس با حضور معلم صورت ميگيرد. اين روش دانش آموزان را قادر مي سازد در هر كجا و هر زمان به محتواي آموزشي دسترسي داشته باشند و در كلاس درس با آمادگي بيشتري حاضر شوند. این مقاله با روش مطالعه کتابخانه ای، مقالات، پايان نامه ها به بررسی تاثیرات تدريس معكوس و اثربخشي آن بر يادگيري دانش آموزان بپردازد و جوانب مختلف اين رويكرد را در نظام آموزش و پروش مورد تحليل و بررسي قرار دهد.
کلمات کلیدی : تدریس معکوس یادگیری دانش آموزان