بررسی خلاقیت و نوآوری در معلمان مدارس ابتدایی

بررسی خلاقیت و نوآوری در معلمان مدارس ابتدایی

زهرا گشتیل1

1) .....

محل انتشار : کنفرانس بین المللی پژوهش های کاربردی در علوم انسانی، اقتصاد، مدیریت و حسابداری(icrhema.com/1st)
چکیده :
انسانها داراي قوّه خالقیت هستند؛ برخي در يک زمینه داراي خالقیت بیشتر و برخي در زمینهاي ديگر. خالقیت ميتواند توسط معلمان در دانشآموزان شکوفا گشته و يا از بین برود. بنابراين بايد محیط و فضاي مساعدي براي رشد و پرورش قوّه خالقیت دانشآموزان فراهم آورد. خالقیت و نوآوري محرک اصلي تمدنهاست. تلفن، اتومبیل، هواپیما، راديو، تلويزيون، رايانه، الکترونیک، قدرت اتمي و مسافرتهاي فضايي و خلق ادبیات و انواع هنرها و ... نقاط عطفي از اختراعات و اکتشافات و نمودي ارزشمند از تفکر و ذهن خالق بشر است. بنابراين، براي پیشرفت در صنعت، اقتصاد، سیاست و همه علوم، نیازمند تفکري خالق و نوآور هستیم؛ خالقیتي که در ضمیر همه ما نهفته و در نحوه زندگي ما تأثیر دارد. تحوالت سريع عصر کنوني ما، نیازمند حل مسائل و مشکالت به گونهاي خالق است. هرچند علم، توسعه و پیشرفت نیاز اولیه بشر امروزي است، ولي بايد دانست که علم به خودي خود، ضامن حل بسیاري از مسائل و مشکالت آيندهاي که ما با آنها مواجه خواهیم شد نیست، تنها نیروي فوقالعاده و قدرتمند خالقیت است که ميتواند مسائل و مشکالت را به طرز خارقالعادهاي از سر راه بشر بردارد. روانشناسان در تعريف خالقیت
کلمات کلیدی : ..........