بررسی راههای آموزش زبان انگلیسی

علی ذکائی کوه بنانی1

1) ......

محل انتشار : کنفرانس بین المللی پژوهش های کاربردی در علوم انسانی، اقتصاد، مدیریت و حسابداری(icrhema.com/1st)
چکیده :
.هاگن )1991 )افراد دوزبانه را افرادی می داند که قدرت بیان کامل داشته باشند و بتوانند مفاهیم را به زبان دیگر بیان کنند. بر اساس این تعریف، زبان آموزان مبتدی نیز دوزبانه شمرده می شوند )هاگن، 1991 .)سایر محققان درجات مختلفی را برای گمارش افراد مختلف به منزله افراد دوزبانه در نظر گرفته اند. با این اوصاف، دو زبانگی بر روی یک طیف در نظر گرفته می شود. مطالعه حاضر در صدد آن است رویه اخیر برخی از پژوهشگران را، مبنی بر معطوف کردن توجه از یادگیری قوانین حاکم بر یک زبان به فراگیری مهارت های آن زبان، دنبال کند. بر این اساس افرادی دو زبانه تلقی می شوند که عالوه بر زبان مادری خود حداقل توانایی در زمینه مهارت های یک زبان دوم را داشته باشند. طبق نظر 1 بلومفیلد )1991 )فرد دوزبانه، فردی است که دانش زبانیش در دو زبان در حد کاربران بومی آن دو زبان باشد. چنین دیدگاهی محدودة گمارش افراد دوزبانه را تنگتر می کند )بلومفیلد، 1991 .)افزون بر این، به نظر میرسد عملیاتی کردن چنین تعریفی مبنی بر شیوایی بومی یک زبان کار دشواری باشد. طبق تعریف فرهنگ لغات آکسفورد، اصطالح دوزبانه به فردی اطالق می شود که قادر است کالم خود را به دو زبان مطرح کند و یا فردی که دو 2 زبان را می داند و از آن دو استفاده می کنند)مک کین ، 2442 .)عموماً اصطالح دوزبانه به افراد یا گروه هایی اطالق می شود که توانش زبانی آنها در آن دو زبان، به ویژه در بعد کالمی، در حد کاربران بومی آن باشد. به هر حال طبق نظر باتلر و هاکوتا )2446 )دوزبانگی رفتار پیچیدة روانشناختی، زبانی، اجتماعی فرهنگی است که ابعاد گوناگونی دارد. واژههای کلیدی: زبان،کاربرد زبان،تقویت،هوش
کلمات کلیدی : .........