راهکارها و بررسی اختلالات یادگیری در دانش آموزان

راهکارها و بررسی اختلالات یادگیری در دانش آموزان

ماهان میرنصیری1 الهام رحیمیان2

1) ........
2) .....

محل انتشار : کنفرانس بین المللی پژوهش های کاربردی در علوم انسانی، اقتصاد، مدیریت و حسابداری(icrhema.com/1st)
چکیده :
تعاريف ناتواني يادگيري با تغييرات متنوعي همراه بوده است اين امر ممكن است به خاطر ارزشيابي و بازنگريهاي متحد و در اين قلمرو و ماهيت علمي آن باشد. رشتههاي تخصصي متعددي به طور مثال پزشكي، روانشناسي، علوم تربيتي، زبان شناسي و عصب شناسي، هر كدام اصطالحاتي را براي تبيين اين اختالل دخيل كردهاند. براي مثال علوم تربيتي عبارت ناتواني يادگيري خاص را به كار مي برد، روانشناسي از مقوالت همچون اختالالت ادراكي، رفتارهاي فزون كنشي، نقص توجه و زبان شناسي از عبارات ناگويي اكتسابي، نارساخواني و پزشكي و عصبشناسي از موارد ضربه مغزي، نارساكنشوري قليل مغز، صدمه يا آسيب مغزي استفاده ميكنند.»ناتواني يادگيري بخصوص ، يعني اختاللي در يك يا چند فرايند رواني پايه كه به درك يا استفاده از زبان شفاهي يا كتبي مربوط ميشود و ميتواند به شكل عدم توانايي كامل در گوش كردن ،فكر كردن، صحبتكردن، خواندن، نوشتن، هجي كردن، يا انجام محاسبات رياضي ظاهر شود. اين اصطالح شرايطي چون معلوليتهاي ادراكي ،آسيب ديدگيهاي مغزي، نقص جزئي در كار مغز ، ديسلكسي يا نارساخواني و آفازياي رشدي را در بر ميگيرد.« )جرالد ومگ الفالين، منشي طوسي،6731)
کلمات کلیدی : ..........