تاثیر مدیران مدارس بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
تاثیر مدیران مدارس بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
پویا اصغرزاده1 میترا اصغرزاده2
1) ......
2) .....
محل انتشار :
کنفرانس بین المللی پژوهش های کاربردی در علوم انسانی، اقتصاد، مدیریت و حسابداری(icrhema.com/1st)
چکیده :
دو عنصر اساسی معلم و دانش آموز در امر آموزشی و یادگیری وجود دارد و یادگیری مستلزم تعامل فعال و موثر
بین این دو عنصر می باشد. تاکنون در مورد راهبردهای آموزشی و روشهای تدریس معلم تحقیقات خوبی صورت
گرفته است و معلمان در دوره های مختلف با روشها و راهبردهای آموزشی آشنا می شوند ولی به عنصر اساسی دیگر
فرایند آموزش ویادگیری یعنی دانش آموز وروشها و راهبردهای یادگیری او توجه چندانی صورت نگرفته است .در
دنیای پیچیده امروز، تغییرات زیادی در زندگی بشری در حال وقوع است و شاهد رقابت های بسیار فشرده جوامع
در دستیابی به فناوری برتر هستیم. به نظر میرسد، فرد و جامعه مجبورند به طریقی در وضعیت خویش دگرگونی
ایجاد کنند تا از قافله علم، فناوری و پیشرفت عقب نمانند. موضوع آموزش و پرورش نیز از این قاعده مستثنا نیست
چرا که دانشآموز قرن بیست و یکم نمیتواند عنصری بیاختیار باشد که حتی چگونهیاد گرفتن هم از اختیار او
خارج باشد و هیچگونه دخل و تصرفی در آنچه میآموزد، نداشته باشد. برنامههای از پیش تعیین شده و بیچون و
چرا، جوابگوی مسایل او نیستند. یکی از ضرورت های نظام آموزشی، موفقیت در ادامه و گسترش مهارتهای الزم
تحصیلی در دانش آموزان است. یک راه برای دستیابی به عملکرد بهتر در آموزشگاه، استفاده از روشها و فنون مطالعه
ویادگیری است. روش تحقیق کتابخانه ای می باشد.
کلمات کلیدی:مدیریت،آموزشی,پیشرفت،تحصیلی
کلمات کلیدی :
..........