خلاقیت و نوآوری معلمان در مدارس و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی

خلاقیت و نوآوری معلمان در مدارس و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی

محسن مومن کیخا1 مجتبی پودینه2 علی سنچولی3

1) ......
2) .....
3) .........

محل انتشار : کنفرانس بین المللی پژوهش های کاربردی در علوم انسانی، اقتصاد، مدیریت و حسابداری(icrhema.com/1st)
چکیده :
در زبانهای زنده دنیا تنها یک کلمه Education به جای هر دو مفهوم تعلیم و تربیت به کار می رود. اما در زبان فارسی تعلیم و تربیت یا آموزش و پرورش از دو کلمه تشکیل شده که به ظاهر دو معنی را القاء می کند. مقصود از تعلیم، آموزش دادن است و منظور از تربیت، پرورانیدن، بار آوردن، به ترقی و کمال رسانیدن و باال بردن و برتری دادن است. از اینرو، برای آشنایی بیشتر با مفهوم تعلیم و تربیت شایسته است تعاریفی را که نشان دهنده دیدگاه های دانشمندان و صاحبنظران مختلف است، از نظر بگذرانیم. مونتنی - مربی و فیلسوف فرانسوی قرن شانزدهم می گوید: تعلیم و تربیت تنها توجه به محفوظات نیست، زیرا این مهم کودک را برای زندگی آماده نمی سازد، بلکه هدف تعلیم و تربیت عبارت است از هنر سازندگی انسانها که برای زندگی مفید و مؤثر بار آیند )نیکزاد: ص۹ )هربارت * مربی و فیلسوف آلمانی اوایل قرن 1۹ می گوید: تعلیم و تربیت عبارت است از مراقبت از کودک و تعلیم معلوماتی که او را صاحب هنر و مهارت و فضیلت و تقوا نماید و این تعلیمات باید دستیابی به کمال شخصیت یعنی اعتدال و هماهنگی جسم و روح را فراهم سازد )همان: ص 11 .)عنصر المعالى: تعلیم و تربیت را در شناخت خدا، آموختن قرآن، آماده شدن برای زندگی شایسته، کسب اخالق نیکو و کسب هنر و دانش می داند. )برکت: ص7 .)افالطون: تعلیم و تربیت را به عنوان استخراج یا آشکار کردن آگاهی فراگیرنده از حقایق تعریف می کند )اسمیت: فلسفه آمپ:ترجمه: ص ۴0
کلمات کلیدی : ...........