تاثیر و اصول بررسی جامعه شناسی تعلیم وتربیت

تاثیر و اصول بررسی جامعه شناسی تعلیم وتربیت

پرستو رسولی1

1) ........

محل انتشار : کنفرانس بین المللی پژوهش های کاربردی در علوم انسانی، اقتصاد، مدیریت و حسابداری(icrhema.com/1st)
چکیده :
انسانها برای دستیابی به اهداف، نیازها و غرايز خود انگیزش الزم را کسب می نمايند. در خصوص جويندگان علم و دانشجويان، انگیزه پیشرفت تحصیلی، از اهمیت خاصی برخوردار است. با اين انگیزه، افراد تحرك الزم را برای به پايان رساندن موفقیت آمیز يك تکلیف، رسیدن به هدف يا دستیابی به درجه معینی از شايستگی در کار خود دنبال می کنند تا باالخره بتوانند موفقیت الزم را در امر يادگیری و پیشرفت تحصیلی کسب نمايند )محمدی، 1831؛ به نقل از يوسفی، قاسمی و فیروزنیا، 1833 .)بنابراين، می توان گفت انگیزش، داليل رفتار افراد را نشان می دهد و مشخص می کند که چرا آنها به روشی خاص عمل میکنند)امیديان، 1831؛ به نقل از يوسفی و همکاران، 1833.) 1 استفاده از تلفن همراه ، در کشورهای پیشرفته بخش مهمی از زندگی نوجوانان و جوانان را به خود اختصاص داده است. استفاده از تلفن همراه در اروپا بسیار افزايش يافته است. بر طبق گزارشات آماری سازمان ائتالفی و سويس تقريباً 04 % از ساکنان کشورهای 2 اروپايی صاحب تلفن همراه هستند )بیلوکس، ون درلیندن و روچات ، 2443 .)امروزه يکی از مسائلی که قسمت عمدهای از فعالیتهای روانشناسان و جامعهشناسان را به خود اختصاص داده است، تاثیرات تکنولوژی بر روی زندگی جوامع و مردم است. تلفن همراه در فاصله کوتاهی از زمان به يکی از جنبههای بسیار معنیدار زندگی مدرن امروزه تبديل شده است و يکی از زمینه هايی که الزم است به تفکر عمیق در مورد آن پرداخت، اين است که آيا استفاده از تلفن همراه می تواند اعتیاد به همراه داشته باشد؟ برخی از نتايج، حاکی از اين است که بهزودی تلفن همراه، کامپیوتر، تکنولوژیهای تصويری با يکديگر ترکیب شده و به هیواليی اعتیادآور مبدل میشود و 8 صدمات جبرانناپذيری را به پیکر جامعه وارد میسازد )الرامای .)2442 ، .روش تحقیق کتابخانه ای می باشد واژگان كلیدی: تعلیم,تربیت,دانش اموزان
کلمات کلیدی : ........