ارائه راهکارجدید در تعلیم و تربیت دانش آموزان

ارائه راهکارجدید در تعلیم و تربیت دانش آموزان

محمد علی فلاح پور1 مهدی شهریاری کلوانق2 سید ابوالفضل باحور3

1) ......
2) .....
3) .........

محل انتشار : کنفرانس بین المللی پژوهش های کاربردی در علوم انسانی، اقتصاد، مدیریت و حسابداری(icrhema.com/1st)
چکیده :
با تفكر قوای درونی انسان شكوفا می شود و زمینه ی حركت كمالی او فراهم میشود. )۱ .)امام خمینی میفرماید: »تفكر مفتاح ابواب معارف و كلید خزائن كماالت و علوم است. و مقدمه ی الزمه حتمیه ی سلوك انسانیت است«. از نظر عالمه طباطبائی: » زندگی انسان یك زندگی فكری است و جز با ادراك كه فكر می نامیم قوام نمی یابد و از لوازم بنای زندگی بر فكر این است كه هرچه پایبند باشیم و در هر راه رفته شده و یا ابتدائی كه قدم برداریم، نظام تربیتی اسالم بر تفكر صحیح استوار است و مقصد آن است كه تربیت شدگان این نظام اهل تفكر صحیح باشند و پیوسته بیندیشند؛ چنانكه آن نمونه ی اعالیی كه همه جهت گیری های تربیتی باید به سوی او باشد این گونه عمل میكرد از امام مجتبی )ع( از هند ابن أبی هاله تمیمی آمده است: »رسول خدا همواره تفكر میكرد«. بنابراین سیر تربیت باید به صورتی باشد كه متربّی به تفكر صحیح راه یابد و اندیشیدن درست شاكله او شود تا زندگی حقیقی به او رخ نماید. زیرا نیروهای باطنی انسان و حیات حقیقی او با تفكر فعال میشود و با گشودن دریچه تفكر درهای حكمت و راهیابی به حقیقت بر او گشوده میشود. از این رو در اسالم تفكر، زندگی دل و حیات قلب معرفی شده است. زیرا انسانیت انسان و ادراك او از عالم و آدم و پروردگار عالمیان و اتصالی كه با حق برقرار میكند به نحو تفكر اوست. روش نمونه گیری درمان ها با روش انتخابی برگزیده و در این پژوهش روش گردآوری، كتابخانه ای و میدانی بوده كه از این طریق اطالعات مورد نیاز جمع آوری و مطالب با استفاده از منابع معتبر به روش توصیفی - تحلیلی بیان شده است. ابزارهای تحقیق شامل فیش برداری و تحلیل افسردگی درمان هاست و روش تحقیق دراین پژوهش بر اساس اهداف از انواع تحقیقات – كاربردی و به جهت ماهیت از نوع توصیفی – تحلیلی می باشد . کلمات کليدي: نظام تربيتی،شکوفایی انسان،آموزش و پرورش،تربيت
کلمات کلیدی : .........